3416
Sök

Lurad på 19045 SEK

253 Inlägg
12 juni 2005
Trådstartare
Hej
Tänkte passa på och berätta hur jag blev lurad den 27 maj i år. När jag tänker tillbaka på det verkar det hur dumt som helst och jag hoppas att mitt exempel kan antingen: a) hjälpa andra undvika bli lurade på samma sätt eller b) få folk att skratta lite och säga: "HA, vad dum han var..."

Den 11 maj i år beställde en kund, som sade sig heta Kristian och vara från GBG, följande originaldelar till en BMW Z3 Coupe från 2001:
Strålkastare med vita blinkers fram och röda/vita baklampor.
Bagagelucka, stötfångare bak, skärm höger bak, tröskel, balk till stötfångare bak samt airbag. Hela summan skulle gå på 22500:-
Jag bad Kristian sätta in 3500:- i förskott. Sagt och gjort. Varorna beställdes samma dag, pengarna droppade in på kontot 3 dagar senare.

När varorna anlände den 27 maj ringde jag kunden och bad honom hämta sina varor samt ta med sig pengar. Han sade att han inte hinner gå in på banken och ta ut pengar (eller att han inte vill ha med sig en sådan stor summa) och vi kom överens om att han skulle överföra pengarna direkt till mitt BG samt faxa över ett bevis på att dessa verkligen är överförda. Faxen kom 30 minuter senare, ett Svensk Kassaservice kvitto med dagens datum, mitt BG nummer etc (se bifogad länk). Han sade att hans kompis skulle hämta varorna samma dag. Kompisen dök upp 1 timme senare och tog kartongerna. Kvittot hade skrivits ut till Kristian i GBG, med det telefonnumret jag fick av honom.

Tur att vi lyckades ta Reg.numret på "kompisens" bil. För att Kristian svarar inte längre i telefon, inte heller skriver han tillbaka via e-post.
Polisanmälan kommer att ske på måndag morgon ifall han inte väljer att sätta in pengarna som han är skyldig oss. I polisanmälan kommer "kompisens" Reg.nummer samt bilmodell finnas med, det förfalskade kvittot från Malmö samt insättningslappen på 3500:-. Då vi är ett litet företag betyder 19045:- rätt så mycket för oss.

Anledningen att jag skriver detta är att jag försöker varna andra för den här typen av brott. Malmökontoret hade tydligen en likadan händelsen i April, men då hade en killen/tjejen blivit blåst på 23500:- på exakt samma sätt.

Info om Kristian: Kontantkortsnummer: 0737-882930 / 0737-729264. E-post: nva@pc.nu

Kvitto: [LÄNK]

Mvh
Razvan Terme
www.stylabilen.se

Brum säger bilen.
394 Inlägg
12 juni 2005
Trist med oärliga personer.. Hoppas han åker dit..

Livet börjar vid 1bar! Och 15 Volt :)

Skåning boendes i de Snålländska skogarna
48 Inlägg
12 juni 2005
Fy fasen så surt, äckligt med sådana typer som bara ska förstöra för allt och alla! Hoppas att det ordnar upp sig.

7 Inlägg
12 juni 2005
trist o bli blåst, men ptja, inte så ovanligt...
har man gjort affärer på blocket i några år så vet man att det är ögamotöga-uppgörelser som gäller med basebollträ o kontanter...

Moderator+
1 081 Inlägg
12 juni 2005
Aldrig lita på någon för fem öre gäller ju. Dock så gör man ju endå det gång på gång och blir lurad då och då, jävla dum man är. Sen blir det väl annorlunda när man agerar i form av ett företag också, då får man ju visa lite kundvård också.

Jävligt surt hursomhelst, hoppas det löser sig för dig.

mvh

Vem jag?

457 Inlägg
12 juni 2005
Surt, hoppas det löser sig.

M.v.h.

Man skall behandla andra som man själv vill bli behandlad...

ICA-nisse
143 Inlägg
12 juni 2005
Hoppas verkligen att ni får tag på killen!

Golfen
128 Inlägg
12 juni 2005
fyfan jag e lessen för eran skull,
hoppas ni får tag i killen ,,
och bonkar skiten ur honom ,
hoppas det löser sig ,,
jag va rädd igår bara när jag sålde min bil ,
kollade två gånger mitt konto och en tredje gång idag ,,
för pengarna överfördes genom internet ,,

Köpte bilen helt orginal. Då mina planer är att den ska vara klar innan månaden är slut kan vara rätt svår men man ska alltid ge de en chans

12 086 Inlägg
13 juni 2005
mm.. häng han!

Bil och MC guru
272 Inlägg
13 juni 2005
Hejsan, Jag har också ett mindre företag så jag vet hur du känner det...har blivit utsatt för liknande försök två ggr....dock lyckades dom inte...men jag har numera som vana att inte skicka eller lämna ut några varor innan jag ser pengarna på mitt bankgiro och det brukar det göra dagen efter...och dom flesta seriösa kunder accepterar detta utan några som helst problem.

Mvh

Martin
www.fastone.se

Martin. EVO 6 1,753 Kg/Hk www.fastone.se

253 Inlägg
13 juni 2005
Trådstartare
Tack för alla svar.
Jag hoppas också det löser sig, att polisen tar tag i detta och att han syns på kameran när han satte in pengarna på banken/postkontoret första gången...
Mvh
Razvan Terme

Administratör
11 915 Inlägg
13 juni 2005
Ok, det här med att "bonka skiten ur honom" och "häng honom" är inte hållbart här, tänk på vad ni skriver eller så får vi helt enkelt låsa tråden.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

12 086 Inlägg
14 juni 2005
chrizz skrev:
Ok, det här med att "bonka skiten ur honom" och "häng honom" är inte hållbart här, tänk på vad ni skriver eller så får vi helt enkelt låsa tråden.

ok.. sorry!

Sök