Hej likasinnade och alla övrigt skadade!
Eftersom sidan heter Garaget, den här delen av forumet heter Projekt så tänkte jag att mitt projekt som handlar om renveringen av mitt garage passar ganska bra här.
Jag har precis flyttat till villa och med villan kom garagemöjligheter. Något som jag saknat innan, och därför har blivit tvungen att bygga mina motorer i lägenheten, något som inte alltid uppskattas av fru och andra instanser. Mer om det i min andra projekttråd:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 41&p=1Dock så är garaget som medföljde villan inte i toppskick, men framförallt är det indelat i små utrymmet, såsom snickarbod, vedförråd och parkeringsplats för gräsklippare. Hälften av det är dessutom helt oisolerat. Detta gör det omöjligt att få in en bil, än mindre bygga en bil, vilket är min plan på sikt.
Med andra ord tänker jag här löpande lägga upp bilder och skriva om hur arbetet med mitt garage fortgår. Största delen av arbetet kommer göras nu under julhelgen och mellandagarna.
Jag börjar med att lägga upp några bilder på hur det ser ut idag, eller snarare igår när jag var ute och började riva ner hyllor och röja undan allt sånt som är ivägen för rivningen.
Nu i veckan kommer jag försöka hinna riva ner alla ytskikt och slå ner alla mellanväggar så man får ett tomt skal att arbeta med. Sen ska jag försöka få någon av mina elektriker-vänner att komma förbi och hjälpa mig planera eldragning till sladdvindor, kompressor, värmepump mm.
Tanken är att det i slutändan ska vara vita rena ytor, välbelyst, bra ytor, klinkersgolv och överlag jävligt sjysst.
Återkommer med mera inom kort.