3187
Sök

Trimning av B230F

3 Inlägg
17 december 2013
Trådstartare
#1
Tjena, jag håller på med en volvo Projekt. Men skulle vilja ha lite mer hästar i henne, något tips på trim där man inte behöver lägga ner så mycket pengar?smile
Har tänkt lite på om man ska skaffa sig en 531topp med vx3? Och kanske plana den?
Är inte så jätte duktig på trimning å sådant. Men är alltså ute efter tips hur man billigt kan klämma i lite mer hästar i en B230F? smilesmile Tack på förhand!

3 173 Inlägg
17 december 2013
#2
Sök finns 32000 trådar om de googla  trim b230f så har du å läsa 10år framåt....suck


664 Inlägg
17 december 2013
#3
531 VX3 extractor och 2,5/ 3 tums avgas så har du ju kanske 140-150 hk

109 Inlägg
18 december 2013
#4
turbokonvertera? inte så jätte dyrt men om du gör de bra så har du ju direkt stor effektökning smile


742 Inlägg
18 december 2013
#5
Toddemannen skrev:
531 VX3 extractor och 2,5/ 3 tums avgas så har du ju kanske 140-150 hk

eller typ fått tillbaka dom bortsprungna hästarna + någon extra wink


773 Inlägg
18 december 2013
#6
om du ska sug trimma så skulle jag ha gjort detta.

531 topp plana 2-2,5mm
k-kam/h-kam
öka bränsle tryck och köra på e85
extraktor
chippa boxarna så varvstoppet hamnar på 7k.

där kommer du ha en rolig maskin. på runt 150hk som kommer hålla länge.

3 Inlägg
19 december 2013
Trådstartare
#7
Tack för tipsen. Katten då, stryper den några hästar? Har läst någonstans att den ströp runt 10 hästar?
Äre något att tro på?

773 Inlägg
20 december 2013
#8
VolvogasarN skrev:
Tack för tipsen. Katten då, stryper den några hästar? Har läst någonstans att den ströp runt 10 hästar?
Äre något att tro på?

ja stryper gör den men 10hk är det nog inte men om du kör på extraktor 2,5 rästen 1-2 dämpare så blir det nog bra smile

Överladdad gröngöling
1 302 Inlägg
22 december 2013
#9
Jag sitter och funderar på om man kan byta till en 16ventilstopp? Eller är jag ute och cyklar nu hmm


59 Inlägg
22 december 2013
#10
lewwan skrev:
Jag sitter och funderar på om man kan byta till en 16ventilstopp? Eller är jag ute och cyklar nu hmm

Man KAN göra det men det blir mycket pill med kamrem, kamdrev och remspännaren och diverse saker.

Whiskey lullaby!

664 Inlägg
22 december 2013
#11
tvedberg skrev:
om du ska sug trimma så skulle jag ha gjort detta.

531 topp plana 2-2,5mm
k-kam/h-kam
öka bränsle tryck och köra på e85
extraktor
chippa boxarna så varvstoppet hamnar på 7k.

där kommer du ha en rolig maskin. på runt 150hk som kommer hålla länge.

Varför skulle du haft bottenvrids kam och sedan köpa ett onödigt chip till att höja varvstoppet?

773 Inlägg
22 december 2013
#12
Toddemannen skrev:
tvedberg skrev:
om du ska sug trimma så skulle jag ha gjort detta.

531 topp plana 2-2,5mm
k-kam/h-kam
öka bränsle tryck och köra på e85
extraktor
chippa boxarna så varvstoppet hamnar på 7k.

där kommer du ha en rolig maskin. på runt 150hk som kommer hålla länge.

Varför skulle du haft bottenvrids kam och sedan köpa ett onödigt chip till att höja varvstoppet?

För h kammen drar från ca 3,5k upp till 7k och varvstoppet är på 6k?

70 Inlägg
22 december 2013
#13
Dubbla weber förgasare och modifierad topp så brukar det röra på sig rätt så skapligt smile


Sök