2912
Sök

Vilka bilar anser du är plastiga och varför?

3 120 Inlägg
23 december 2013
Volvo544special65 skrev:
Tror nästan det där om Volvo, dawwe. Det är mycket sällan man ser en rostig S80 av första generationen, t.ex., trots att de äldsta bilarna är 15 år gamla.

Min gamla T6a var lite kexig här och där, var trots allt 5 år sen jag sålde den...Skötseln spelar större roll än man tror.

5 111 Inlägg
23 december 2013
Visst är det så, men jag tror ändå det är rätt sällan som två jämförbara bilar sköts så olika så att allting sitter i det.

...has left the building...
4 474 Inlägg
23 december 2013
Vill tillägga att med "Volvo" så menar jag Volvo från 2000-talet och framåt. Finns även en undersökning, där man kollat rost i spalter mm där Volvo (har jag för mig!) klarade sig bäst, googlar man så lär man hitta den undersökningen... Sedan finns det alltid undantag när det gäller det enskilda exemplaret. Nån tvätt ibland måste nog till om man skall klara sig undan rosten...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

4 474 Inlägg
23 december 2013
_Blue_Speed_ skrev:
Jag tycker att det är bra att Volvo pallar vårt klimat med hård kyla i Norrland till ton av salt i söder, skulle vara pinsamt om Volvo som är svenskt och tillverkas i Sverige skulle rosta som en Mercedes runt 00-talet...

Förresten Blue_Speed, du vill inte passa på o spy lite galla över min skrotfärdiga Passat, eller hur var det du skrev big_smile ? Nej, skämt åsido, ingen Carl Lewis i repris tack smile

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.

Ljuva 90-tal
1 128 Inlägg
23 december 2013
dawwe skrev:
Vill tillägga att med "Volvo" så menar jag Volvo från 2000-talet och framåt. Finns även en undersökning, där man kollat rost i spalter mm där Volvo (har jag för mig!) klarade sig bäst, googlar man så lär man hitta den undersökningen... Sedan finns det alltid undantag när det gäller det enskilda exemplaret. Nån tvätt ibland måste nog till om man skall klara sig undan rosten...

S/V70 och såklart även C70 har riktigt bra rostskydd också.

dawwe skrev:
_Blue_Speed_ skrev:
Jag tycker att det är bra att Volvo pallar vårt klimat med hård kyla i Norrland till ton av salt i söder, skulle vara pinsamt om Volvo som är svenskt och tillverkas i Sverige skulle rosta som en Mercedes runt 00-talet...

Förresten Blue_Speed, du vill inte passa på o spy lite galla över min skrotfärdiga Passat, eller hur var det du skrev big_smile ? Nej, skämt åsido, ingen Carl Lewis i repris tack smile

Nä, räcker med en gång. wink Dock så tycker jag fortfarande att Våfflo 855, 945, S/V70 är bättre bilar än din Passat, nu när vi också är inne på rostskydd kan jag lova att din Passat nog rostar upp fortare än dessa bilar med samma skötsel. smile
Senast redigerat av _Blue_Speed_ (23 december 2013)

Nöjeskör närproducerat

4 474 Inlägg
23 december 2013
Haha...Mja...Har den inte rostat sen -96 (en sanning med modifikation så klart. Alla bilar rostar, men den har ingen synlig rost, alls. Men visst finns det rostiga delar under, men inget genomrostat eller ens i närheten av att vara det..) så jag hoppas jag att den klarar några år till. Den har absolut NOLL rost i dörrar, inget i skärmkanterna heller, eller i trösklarna eller dess spalter. Visst jag lackade om den för några år sedan, men det gjordes bara för att lackeraren var skyldig mig en tjänst smile. Under finns det liiite. Den stela bakaxeln tex är lite rostig, men det är de alltid. Såg nyligen att det krypit lite rost vid ena domkraftsförstärkningen fram, upptäcktes genom att jag såg att PVC-skyddet släppte lite där, o under fanns rost, som tur var "bara ytrost"... Nån rost som bilprovningen kan komma att anmärka på kommer den inte ha de närmsta 5-6 åren, minst smile .

Jag vet inte om jag håller med om att 855/945 är bättre, men då utgår jag från mina kriterier: en enkel bil, relativt soppasnål, stor, billiga reservdelar samt enkel konstruktion. Kan inte tänka mig att du kan snitta dryga 0.85 med "fullpackad" bil o verklig hastighet mellan 130-140 konstant med en 945:a, o eftersom jag kör typ 4000 mil/år så räknas varje droppe*haha*. Att den drar dryga 0.85 beror dels på att jag körde på 17" i somras (drog märkbart mer...), kommer gå ner till 16" kommande sommar bara för att den skall dra liiiite mindre...Optimalt vore 15", men jag kan inte ha 16" vinterdäck och 15" sommarsulor, så nuvarande 16" vinterdäck kommer jag köra slut på, sen kränga på sommarsulor o köpa nya 15" vinterdäck smile

dab-master
166 Inlägg
23 december 2013
Satt i en cheva pickup förut, typ 05-06 och kunde få in fingrarna mellan panel o handskfacket och på massa ställen. ingen passform alls på delarna. Lite skillnad på farsans Range Rover tongue Känns som många amerikanska bilar inte har någon större passform på delarna heller..

Pika pika! Fumo, mofu, mofumo, fumoffu!
- Pikachu - Bonta-kun

Forummoderator
9 299 Inlägg
23 december 2013
Alla dessa E-nummer som radas upp betyder ingenting för en anglofil. Kan ni inte börja skriva BMW 300 1997 istället så vi som inte bryr oss ändå förstår? smile

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

4 474 Inlägg
23 december 2013
caromania skrev:
Alla dessa E-nummer som radas upp betyder ingenting för en anglofil. Kan ni inte börja skriva BMW 300 1997 istället så vi som inte bryr oss ändå förstår? smile

Ah..."Stiff upper lip" big_smile

5 111 Inlägg
23 december 2013
caromania skrev:

Men R17 är fina grejer? Lite mer bil än R8 liksom? cool

1 534 Inlägg
24 december 2013
HereComesTrouble skrev:
evilaudio skrev:
HereComesTrouble skrev:
Ja för det finns ingen plast i en folkvagn?

http://img295.imageshack.us/img295/1191/pict3978ja4.jpg
Bilden föreställer inredningen i en Folkvagn Jetta-90 utan plast!

skillnaden e ju att den ÄR från -90..   man ska inte hoppa in i en bil från 2013 å de känns som att sätta sig i den bil från -90.

http://www.autoweek.com/galleryimage/CW/20130113/DETROIT/113009998/PH/1/5/detroit-corvette-cockpit.jpg
Corvette Årsmodell 2013, likvärdigt och lika plastig som Jetta-90?

BAM!!!!!!!!!!!!

http://img2.netcarshow.com/Volkswagen-Jetta_R_GT_2005_800x600_wallpaper_04.jpg

http://img2.netcarshow.com/Volkswagen-Jetta_R_GT_2005_800x600_wallpaper_08.jpg

Jetta R GT (mk5)

550hk med dubbla turbos och fyrhjulsdrift.

Tyvärr är det en prototyp, men den är många gånger häftigare än din korv

Skall du jämföra med Jetta får du åtminstone ta en lite topoftheline modell som är hyfsat ny..

Den interiören du länkade till var ju rätt så custom, om det nu var tillverkat från fabrik så är det knappast standard-interiör, snarare är standard interiör på Corvette mer såhär..
http://static2.bornrichimages.com/wp-content/uploads/s3/1/2013/02/19/1361251731.jpg[/img]

Not bad, men det är inte fullt så ögongodis som du försöker antyda..

En Jetta mk6
http://0.tqn.com/d/cars/1/0/j/0/2/ag_10gti_interior.jpg

Jetta mk6 GLI
http://www.vwvortex.com/albums//Volkswagen/Jetta%20-%20Bora%20-%20Vento/Jetta%20VI/Jetta%20GLI/2011-volkswagen-jetta-gli-011.jpg

Bild finnes på vwvortex-tråden som jag länkar till nu, inlägg 179
http://forums.vwvortex.com/showthread.p … ions/page6

Det är väl ett bra betyg ang. plastigheten?

En Jetta från 2011
http://image.automobilemag.com/f/33910299+w750+st0/2011-volkswagen-jetta-rear.jpg
http://image.automobilemag.com/f/33910293+w750+st0/2011-volkswagen-jetta-interior.jpg
http://www.gaywheels.com/images/volkswagen/jetta/2011%20Jetta%20interior.jpg

Tycker du fortfarande att Jetta är plastig?

Inte hårdplast som Kia och andra budgetmärken iaf...

Tycker själv att VW har väldigt plastig inredning jämfört med BMW's modeller tex.(är iofs inte ett premiummärke), men fullt så plastigt som du försökte antyda är det väl ändå inte?

Svårt att referera till en Korv med en VW, då VW inte tillverkar renodlade sportbilar..

Dock så har de tex. Phaeton som inte riktigt är en budgetmodell

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/39/11-08-05-innenraum-vw-pheaton-RalfR-02.jpg
http://www.velocityjournal.com/images/full/2004/127/vw2004phaeton1275436.jpg

När jag orkar leta så skall jag posta riktigt läckra inredningar på golf/jetta mk2 som du trashat så mycket på.
Har sett en hel del godis när det gäller äldre vw's och inredningar..

HereComesTrouble skrev:
jetta16v skrev:
Inget ont om Corvette, jag gillar Corvette, men då den modellen drar till sig bortskämda slynglar som du, så väljer jag hellre något annat.

Är inte  bortskämd överhuvudtaget, Corvetten är köpt och byggd med inarbetade pengar.
Jobbar man hårt så blir det ibland lite över, svårare än så är det inte.

För att vara bortskämd måste inte kriteriet vara enbart att pappa betalar för ens leksaker

http://synonymer.se/?query=bortsk%E4md

I detta fall skulle jag vilja lyfta fram ord som

*ouppfostrad(tydligen då du inte kan bete dig som en vuxen)
*divig(tror alltför högt om dig själv bara för att du har en Corvette)

och lägger själv gärna till följande ord

*mindervärdeskomplex(måste trycka ner andra så fort de kommer med kritik, tex. det du skrev om golf/jetta, bara för att de som skrev något hade en golf/jetta så angrep du dom på det..

*attention whore(behöver det utvecklas?)

Finns säkert mer att skriva om det här av dina inlägg att döma, men det får räcka så..

HereComesTrouble skrev:
Du befinner dig lååångt under min nivå kompis, det är därför du kör såna bilar som du gör.

Kan du komma tillbaks till ämnet nu är du snäll?

"Är inte  bortskämd överhuvudtaget"

Säker på det??

roll

jag vet att HereComesTrouble är spärrad, men han läser säkert likväl och kanske skriver här igen med upplåst konto eller under en ny nick?

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 241 Inlägg
24 december 2013
Det var ett jävla tuggande om Corvetter vs. VW (Ironi)!! Var och en köper det dom trivs med. Jag köper Vettar!!!!!!!

God Jul på er alla!!!!!!!!!!!

/Benny
Senast redigerat av Vettemannen (24 december 2013)

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

133 Inlägg
24 december 2013
plastgran eller ej

God Jul på er!

Saab 9-3 1.9 TTiD
Saab 9-5 2.0t .. .. SålD

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 241 Inlägg
24 december 2013
S98 skrev:
plastgran eller ej

God Jul på er!

Den var lite kul speciellt i denna tråd!!!! God Jul!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

5 111 Inlägg
24 december 2013
Haha, jag har riktig gran, och kör MB där en stor del av inredningen också kommer från skogen.... lol

Evildan
24 december 2013
Vettemannen skrev:
S98 skrev:
plastgran eller ej

God Jul på er!

Den var lite kul speciellt i denna tråd!!!! God Jul!!

/Benny

HAHA, fyndigt.

God jul!

(Jag klär in Prius i olikfärgat glitter istället, så den verkligen ser ut som en San Fransisco racer)

Forummoderator
9 299 Inlägg
24 december 2013
Volvo544special65 skrev:
caromania skrev:

Helt klart! Nu är jag med! R8 är ju däremot klart underskattad, speciellt de tidigare med D16. Men satan så plastig den var! R17 var ju en annan historia. Den hade ju dessutom elektriskt inställbart baksäte när den kom. Inte dåligt 1987. Synd bara att den var så brutalt dåligt byggd. hmm

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Evildan
24 december 2013
caromania skrev:
Volvo544special65 skrev:
caromania skrev:

Helt klart! Nu är jag med! R8 är ju däremot klart underskattad, speciellt de tidigare med D16. Men satan så plastig den var! R17 var ju en annan historia. Den hade ju dessutom elektriskt inställbart baksäte när den kom. Inte dåligt 1987. Synd bara att den var så brutalt dåligt byggd. hmm

En annan föredrar R12, gärna en TN eller varför inte en Gordini wink Fast den är ju från andra sidan kanalen.

5 111 Inlägg
24 december 2013
När jag var liten var jag övertygad om att R12 var världens fulaste bil, men då hade jag ännu inte sett en Isuzu Vehicross, så det är väl förlåtligt. tongue

Evildan
24 december 2013
Volvo544special65 skrev:
När jag var liten var jag övertygad om att R12 var världens fulaste bil, men då hade jag ännu inte sett en Isuzu Vehicross, så det är väl förlåtligt. tongue

WTF, nu är det meningen att jag skall vräka skit över din MB va? Du tycker ju inte lika big_smile
Bilen som gjorde rumänerna mobila och sedemera gav oss Dacia Duster.

Inte den vackraste, men jkl vad dom har karaktär (när inte fodren sjunker mot trågets botten) och för sin årgång/storlek riktigt bra vägvagnar med sin självsvängande bakvagn.

(Jag antar att du självmedicinerade dessa villfarelser med ECT Electro Chock Therapy framgångsrikt i tidig ålder, säg runt 4år)
Senast redigerat av Evildan (24 december 2013)

Sök