3334
Sök

Automatlåda slirar på "kopplingen" när den växlar upp.

2 Inlägg
26 december 2013
Trådstartare
Hallå.

Har en Volvo v70n 2000 2,4T.

När ja kör bilen å den ska växla upp så går den upp i varv endel innan växeln hoppar i. Precis som att den slirar.
Jag bytte växellåda på bilen å tyckte problemet försvunnit men felet har kommit tillbaka, någon som har en aning om vad som felar?

Tackar för svar.

871 Inlägg
26 december 2013
Thorin88 skrev:
Hallå.

När ja kör bilen å den ska växla upp så går den upp i varv endel innan växeln hoppar i. Precis som att den slirar.
Jag bytte växellåda på bilen å tyckte problemet försvunnit men felet har kommit tillbaka, någon som har en aning om vad som felar?

Tackar för svar.

Bytt olja de senaste?

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 240 Inlägg
26 december 2013
beckstroem skrev:
Thorin88 skrev:
Hallå.

Tackar för svar.

Bytt olja de senaste?

Eller kanske dåliga lameller?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

337 Inlägg
26 december 2013
Byte av olja och filter, enklast att börja där. Har haft liknade symptom på ett par bilar jag haft, problemet försvann när bytte olja och filter. Gjorde detta med ca 100-200 mils intervall  och det gjorde tricket. När du byter så får du inte ut all olja utan ca 5-6L liter blev kvar i lådan, som sedan skulle blanda upp sig med det nya.

Vet ej oljemängden i just din låda men detta var två st amerikanska TH700 och 4L80-E...

Har för mig att det skall finns några skruvar för "bromsband" vet inte om det kallas för något annat men någon mera kvalificerad kanske kan svara på just det....

Men börja med olja och filter och utgå därifrån är mitt råd..

//Micke

If it jam's? Force IT!! If it breaks, it needed replacement anyway!!

914 Inlägg
26 december 2013
När du bytte växellåda så bytte  du väl olja gissar jag,mitt förslag är att uppgradera mjukvaran i lådans styrenhet samt nollställa adaptionen.
Om inte detta och olje byte hjälper så är det nog fel i lådan.

Sök