Kul med fler 850R-projekt! Ska absolut följas! Tror denna bilen har ägts länge av min fars kollega, och det var även nära ett tag att jag blev ägare till den! Kolla gärna in mitt projekt också!
Kul med fler 850R-projekt! Ska absolut följas! Tror denna bilen har ägts länge av min fars kollega, och det var även nära ett tag att jag blev ägare till den! Kolla gärna in mitt projekt också!
Kul med fler 850R-projekt! Ska absolut följas! Tror denna bilen har ägts länge av min fars kollega, och det var även nära ett tag att jag blev ägare till den! Kolla gärna in mitt projekt också!
Ja denna har ägts länge av en, sedan sålts vidare till svärson?? Den har ju haft ett gäng ägare, men är ändå välbevarad tycker jag.
Hehe, ja jag känner till din tråd, följer den på NordicR, vi är väl båda medlemmar där Du gör ett grymt jobb med din!
Japp, exakt så vill jag också minnas att det var, svärsonen var först i kö att få köpa bilen och sen var det jag Den var riktigt fin så länge den gick här i stan iaf!
Nu har jag monterat C70 styrstopp, hoppas att däcken inte ska ta i nu. I mina länkarmar var det inte hål rätt igenom för nitarna så jag provade först med dem popnitarna (från Volvo) som jag köpte med styrstoppen, det fungerade tyvärr inte, dem var för korta. Så jag borrade hål rätt igenom länkarmarna och köpte popnitar i dimension 4x16mm.
Efter provkörning så fungerar dem nya styrstoppen faktiskt, det tar inte i längre när man svänger fullt. Känns ju riktigt bra! Men måste ju byta en av innerskärmarna som det slipats hål i.
Inga märkvärdigheter, justerade stänkskydden bak som var felmonterade samt satte dit en nit som saknades. Verkar väl inte ha varit nåt finlir när dessa monterades och den övre niten måste väl ha blivit urborrad lite väl våldsamt. Antar att det skett vid demontering av kofångaren...
Sen när man vända bilen och ta andra sidan (litet garage) så var ju såklart batteriet helt urladdat, hoppas den inte drar krypström. Men kan även bero på korta start o stopp, kör inga längre turer.
Tur att man har en GLT som man kan byta lite delar och sätta på R:en, panelen bak till mittkonsolen hade ju sina brister.
Hade ju tidigare lött dit en ny lampa i gamla hållaren, men då hållaren saknades i GLT:n så köpte jag en ny på Volvo...det skulle man gjort från början med tanke på att den kostade 33kr och lampan löst kostade 19kr på Kjell&co och då hade den inte ens samma styrka