mange_240 skrev:
opel_vectra_gts skrev:
mange_240 skrev:
Det en volvo mfl tar extra i bränsle spar man in på reparationskostnader samt att man för de mesta slipper bli stående.
De där är bullshit. tro mig jag har testat..
jaså, gärna lite argumentering.
Absolut, för folk tror dom säljer guld när de gäller äldre volvos som dessutom krånglar mycket
försäkringen är inte så billig heller då dessa brukar vara populära ungdomsbilar (vi vet ju inte ens vem bilen ska stå på)
ska han använda bilen som pendlar bil så blir de dyrt med den förbrukningen en gammal volvo har, och JA en stor bil drar mycket men lite modernare bil går för de mesta bra bit under litern
sen är de komforten extremt dålig i en te.x 240 fast det är inget konstigt egentligen.. gammal bil
en lite modernare små bil är bra (te.x Mazda 323 jag hade, helt ok! körde 200mil på 2 veckor snittade -0,6- då med 140hk motorn på liten bil!)
en sån tar dom 1500kr för ett kamremsbyte med vattenpump på. gamla bilar är inte alltid bäst (Mazdan var 2001. )
kan ta min nissan som exempel ochså
-billig i inköp (för min del byte rakt av mot mazdan)
-försäkring är snorbillig (gubb-bil)
- snittar just nu: 0,7 (EN hel del stadstrafik)
-6 växlad
- helt ok komfort
-kamkedja som är av den bättre sorten
Vad får man ge för en sådan idag? mer eller mindre 20k för en bes och skattad bil
visst den är inte speciellt snygg men...den funkar kladderfritt!
likt dom flesta japanare
om man får fråga, vad får man ge för en någorlunda godkänt 240 som är bes+skatt?