3617
Sök

Motorbyte Volvo 740

22 Inlägg
8 januari 2014
Trådstartare
#1
Hej
Som tråden säger ska jag göra ett motorbyte i min 740.big_smile
Men min fråga är vad som krävs för detta, då jag frågat runt en del så säger de flesta olika saker gällande vad som krävs för detta.
vissa säger att effekt och vrid max som finns på de flesta bilar ska följas, varav andra säger att så länge jag har ett intyg från volvo på tex en t6 och att den är original så bryr de sig inte om effekten och vridet.

och idag fick jag höra att de tagit bort att man behöver ha intyg på motorn stämmer detta? skulle vara något nytt efter nyår? roll

så om det finns någon vänlig person som skulle kunna göra detta klart för mig skulle jag verkligen uppskatta det.

Volvo 740 gl 88
ska bli en 740 t5/t6 beror på vad och om det går att väg regga detta.
vad behöver jag göra för att få igenom denna bilen genom besiktningen? cool
Tack på förhand!smile

3 292 Inlägg
8 januari 2014
#2
Du kan söka på google.. finns massa massa och åter massa om detta där, jag även här på forumet finns en hel del om detta.. ang nya regler efter nyår.. det har jag ingen aning om..

Lycka till big_smile

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

Forummoderator
26 351 Inlägg
8 januari 2014
#3
..eller hör av dig till SFRO och fråga dem.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

245 Inlägg
8 januari 2014
#4
T5 går fint, t6 lär nog bli lite mer jobb.

ta en original t5 med motorstyrning så ska det nog gå fint!


22 Inlägg
9 januari 2014
Trådstartare
#5
Tack för svaren! big_smile
Sökt mer än du kan tänka dig på google och garaget men känns inte som att all information är 100% och alla säger olika / bråkar i trådarna så det är inte helt klart för mig hur det funkar ändå wink
men hittar ingen direkt kontakt information på sfro:s sida ringer en av deras besiktningsmän imorgon.

Lastbilsmekaniker
5 193 Inlägg
9 januari 2014
#6
T5 går bra att regga med för den ligger precis på gränsen med sinna 225 hk. Skall du gå vidare för att få i T6 så måste du sfro besikta den och det är dyrt för att sedan regga på bilprovningen som ombyggt fordon. T5 är bara att stoppa i och koppla in med all kringutrustning som får byggas om för att passa till rakställningen förstås och in och regga. Kostar för att regga motorbyte lite över 1200 kr.


NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
9 januari 2014
#7
volvoqq skrev:
T5 går bra att regga med för den ligger precis på gränsen med sinna 225 hk. Skall du gå vidare för att få i T6 så måste du sfro besikta den och det är dyrt för att sedan regga på bilprovningen som ombyggt fordon. T5 är bara att stoppa i och koppla in med all kringutrustning som får byggas om för att passa till rakställningen förstås och in och regga. Kostar för att regga motorbyte lite över 1200 kr.

Behövs andra dämpare med om dom är noga, volvos artikel nr finns på SFRO

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658


Sök