3518
Sök

Volvo 855 T5, laddar dåligt?

53 Inlägg
9 januari 2014
Trådstartare
#1
Har bara en liten fråga, bilen känns oerhört slö, enda sen jag köpte den då jag inte haft den så länge och inte kört några orginal T5or förut så undrar jag om den laddar för lite? Har bara orginal turbo-mätaren för tillfället.

Detta är vid fullt gaspådrag, om det är felande, vad kan man göra för att åtgärda isåfall?
Är absolut inte haj på turbobilar då detta är min första så ha gärna lite överseende! big_smilebig_smile


https://www1.garaget.org/gallery/images/181/180959/180959-dedf4e65a04ff0f1a36bed30cfee85f1.jpg
Senast redigerat av Sunkz (9 januari 2014)

Ställ cykeln i stället istället

219 Inlägg
9 januari 2014
#2
Testa o koppla bort din magnetventil o se om det blir någon skillnad. blir det inte de är det den som är trasig! MVH


53 Inlägg
9 januari 2014
Trådstartare
#3
LuddizR skrev:
Testa o koppla bort din magnetventil o se om det blir någon skillnad. blir det inte de är det den som är trasig! MVH

Alright! Då ska jag kolla det, om jag lyckas hitta skiten! rollcool

Ställ cykeln i stället istället

219 Inlägg
9 januari 2014
#4
en liten manick med 3 slangar ikopplade smile


53 Inlägg
9 januari 2014
Trådstartare
#5
LuddizR skrev:
en liten manick med 3 slangar ikopplade smile

Kalas! ska pröva det imorgon då big_smile

Tack för hjälpen! smile

Ställ cykeln i stället istället

219 Inlägg
9 januari 2014
#6
varse smile skriv här om det var de felet eller om de hände nåt! smile


Ung&Dum
430 Inlägg
9 januari 2014
#7
Trasiga vaccumslangar ? , Läckande tryckslangar ? , och magnetventilen den sitter fastskruvad på luftburkens nedre del närmst motorn går in 3 slangar i den

In hoc signo vinces

53 Inlägg
9 januari 2014
Trådstartare
#8
Tack för svar!

Ska kika magnetventilen och resten av grejorna, håller er uppdaterade smile

Ställ cykeln i stället istället

53 Inlägg
9 januari 2014
Trådstartare
#9
https://www1.garaget.org/gallery/images/181/180959/180959-26ea96c09a19041262730c1ddb37fe73.jpg

Antar att detta är magnetventilen ?

https://www1.garaget.org/gallery/images/181/180959/180959-e23f9e6cb574bfd55ffdf4b0582d1bce.jpg

Slangen var inte så fräsch inte.. klippte till den och satt tillbaka den men blev ingen skillnad, kanske inte ska bli det heller.

Hur som helst hade jag samma laddtryck med samt utan ventilen, mer eller mindre åtminstonde!

Men sitter det ingen säkring eller relä/ liknande till magnetventilen?

Eller så är den helt enkelt trasig! smile
Senast redigerat av Sunkz (9 januari 2014)

Ställ cykeln i stället istället

Ung&Dum
430 Inlägg
53 Inlägg
9 januari 2014
Trådstartare
#11
CurvaN skrev:
Då är den trasig smile

Alright, ska pröva få tag på en ny och se om det blir någon skillnad smile

Ställ cykeln i stället istället

2 452 Inlägg
9 januari 2014
#12
det bästa är o kolla alla slangar,ang slangen vid tomgångsmotorn så brukar den spricka i böjen där o då blir det inget tryck...jag hade bytt alla slangar vid magnetventil....finns inga säkringar för den...

döden kommer tillbaka

53 Inlägg
9 januari 2014
Trådstartare
#13
turbodeath skrev:
det bästa är o kolla alla slangar,ang slangen vid tomgångsmotorn så brukar den spricka i böjen där o då blir det inget tryck...jag hade bytt alla slangar vid magnetventil....finns inga säkringar för den...

Får ta och titta till alla slangar då! Kanske är bättre att börja där istället för att köpa nytt sen funkar det inte roll

Ställ cykeln i stället istället

53 Inlägg
9 januari 2014
Trådstartare
#14
Hittade en slang som gick från Wastegateklockan (?) Sen under turbon, som det satt ett t-kors på utan någon anslutning?

https://www1.garaget.org/gallery/images/181/180959/180959-9aa976ebdc70a39cbc6613029ebdcb89.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/181/180959/180959-82683099940eb69b2e1f088bfccda683.jpg



Även Wastegate staget var helstumt, gick inte att rubba alls med handkraft åtminstonde, flytta sig pyttelite med hjälp av en mejsel, men det kanske är vanligt?

https://www1.garaget.org/gallery/images/181/180959/180959-029e4885b4ed4dda1556d34e2e9aaa01.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/181/180959/180959-6fd6e4f0dd67f561dd91f49ceed1f1f8.jpg


Ber i förhand ursäkt för min inkompetens! roll
Senast redigerat av Sunkz (9 januari 2014)

Ställ cykeln i stället istället

53 Inlägg
9 januari 2014
Trådstartare
#15
Om detta är en korrekt installation borde isåfall min magnetventil vara feldragen?
Eftersom den var skarvad med en slang på och den andra gick bara till insugs-slangen från luftfiltret..
https://www1.garaget.org/gallery/archive/28952/641485_x8m0dd.jpg

Ställ cykeln i stället istället

53 Inlägg
9 januari 2014
Trådstartare
#16
turbodeath skrev:
det bästa är o kolla alla slangar,ang slangen vid tomgångsmotorn så brukar den spricka i böjen där o då blir det inget tryck...jag hade bytt alla slangar vid magnetventil....finns inga säkringar för den...

Har du någon aning turbodeath? smile

Ställ cykeln i stället istället

183 Inlägg
9 januari 2014
#17
Ser ut som org ladd på 0,6 enl din bild.

Det är inte laddet som dödar.

2 452 Inlägg
9 januari 2014
#18
den ena korta slangen går ju till insugsröret sen så kommer det 2 till,fast jag tycker det ser rätt ut...men måste fasen ut o kolla på min först...sen får du nog tänka så här en orginal laddar inte så mycket en bit in på fältet bara går den...men skarven den ska du slänga åt helvete bättre o ha en riktig slang utan skarv.

döden kommer tillbaka

53 Inlägg
9 januari 2014
Trådstartare
#19
turbodeath skrev:
den ena korta slangen går ju till insugsröret sen så kommer det 2 till,fast jag tycker det ser rätt ut...men måste fasen ut o kolla på min först...sen får du nog tänka så här en orginal laddar inte så mycket en bit in på fältet bara går den...men skarven den ska du slänga åt helvete bättre o ha en riktig slang utan skarv.

Enligt ritningen ska det gå slångar till wastegate, kompressorhus samt en till efter lmm.
Nu går det bara till lmm och inget till wg och kompressorhus utan den är direkt skarvad från kompressorhus till wastegate, frågan är bara varför?

Ställ cykeln i stället istället

3 295 Inlägg
9 januari 2014
#20
Den är ju pystrimmad med ett klassiskt t-kors. Sån höll man på med på gamla 740 och 900 turbo. Köp nya slangar och montera som på den där sprängskissen. Tryckslangen på utloppet ser inte åtskruvad ut på bilden, ska det va så?



Sök