3623
Sök

Volvo 855 T5, laddar dåligt?

53 Inlägg
9 januari 2014
Trådstartare
Slave_joe skrev:
Den är ju pystrimmad med ett klassiskt t-kors. Sån höll man på med på gamla 740 och 900 turbo. Köp nya slangar och montera som på den där sprängskissen. Tryckslangen på utloppet ser inte åtskruvad ut på bilden, ska det va så?

Har satt det som det ska vara nu, har samma ladd med eller utan magnetventilen, har samma ladd som när alibabakorset satt där också, antar att magnetventilen är paj, gäller att försöka få tag på en ny bara.

Ställ cykeln i stället istället

3 295 Inlägg
9 januari 2014
Kanske är så att wastegaten har fastnat i öppet läge iomed att den inte gick att röra på? Den ska ju ha viss förspänning, men absolut inte sitta fast.

192 Inlägg
9 januari 2014
tar du av slangen från WG så ska turbon ladda max. då får man akta sig så man inte har sönder motorn genom överladdning bara. men blir det ingen skillnad så har du läck på någon tryckslang. och börjar den ladda som satan så är det bara att justera trycket på valfritt sätt.

Kan ju även vara som Slave_joe skrev
Senast redigerat av Haglund_90 (9 januari 2014)

53 Inlägg
10 januari 2014
Trådstartare
Haglund_90 skrev:
tar du av slangen från WG så ska turbon ladda max. då får man akta sig så man inte har sönder motorn genom överladdning bara. men blir det ingen skillnad så har du läck på någon tryckslang. och börjar den ladda som satan så är det bara att justera trycket på valfritt sätt.

Kan ju även vara som Slave_joe skrev

Alright! Skall prövas imorgon så får jag se om jag får någon ordning på spiseriet! roll
Men om man tar bort wastegate slangen och det laddar likadant, kan det inte ha att göra med wastegaten då? eller wastegate staget d.v.s som Slave_joe sa!

219 Inlägg
10 januari 2014
dra nya vaccum slangar från mv så allt e fräscht! smile sen ska man absolut inte pys trimma dessa bilar då laddtrycket sköts av ecu! smile

3 295 Inlägg
10 januari 2014
Jo precis. Tar du bort slangen så ska den skenladda, alltså ladda fullt som fan! Gör den inte det så lär felet vara kärvande wastegate

219 Inlägg
10 januari 2014
kan ju vara så att wastegaten fastnat i öppet läge! smile

53 Inlägg
10 januari 2014
Trådstartare
Slave_joe skrev:
Jo precis. Tar du bort slangen så ska den skenladda, alltså ladda fullt som fan! Gör den inte det så lär felet vara kärvande wastegate

Okej, tack som fan för hjälpen, ska pröva imorgon, uppdaterar om det inte hjälper! big_smilebig_smile

Däremot så laddar ju bilen, till trycket som jag la ut på första bilden, den dumpar ur sig som den ska också.
Senast redigerat av Sunkz (10 januari 2014)

2 452 Inlägg
10 januari 2014
har liggande magnetventil om din är paj...

döden kommer tillbaka

53 Inlägg
10 januari 2014
Trådstartare
turbodeath skrev:
har liggande magnetventil om din är paj...

Ska lämna in bilen på verkstad idag och få vevhusventen rengjord och byta slangar o skit sen skall de kollas på wg osv smile Annars är jag intresserad av att köpa om det är så att min är trasig! roll

183 Inlägg
10 januari 2014
vevhusvent fixar du själv.. om du inte har tummen i mitt i handen.

Det är inte laddet som dödar.

53 Inlägg
10 januari 2014
Trådstartare
TimeJudge skrev:

Jo vet men har ingen ställe att hålla till på, står gärna inte ute i snöstormen på lägenhetsparkeringen och river roll

183 Inlägg
10 januari 2014
Sunkz skrev:
TimeJudge skrev:

Jo vet men har ingen ställe att hålla till på, står gärna inte ute i snöstormen på lägenhetsparkeringen och river roll

Nä det förstår jag...

Hoppas det löser sig..

cool

Det är inte laddet som dödar.

53 Inlägg
10 januari 2014
Trådstartare
TimeJudge skrev:
Sunkz skrev:
TimeJudge skrev:

Nä det förstår jag...

Hoppas det löser sig..

cool

Hehe, så är det att bo uppe i mellan-norrland mad

53 Inlägg
10 januari 2014
Trådstartare
Provade att dra bort wg slangen men trycket var fortfarande de sama, wgstaget rör på sig en aning iallafall, antar att WGn är kajk.

Sök