3170
Sök

Monterat öppet sportluftfilter men får inget pys ljud (saab 9.3 2t 01 t7 )

6 Inlägg
9 januari 2014
Trådstartare
Som rubriken lyder får inget pys ljud efter jag montera öppet luftfilter? Det gäller en saab 9.3 2t 01 t7. och undrar även om en dumpventil återcirkulerande är något att tänka på? Hoppas på bra och snabba svar Mvh tompa

117 Inlägg
9 januari 2014
pysljudet får man om man har öppen dumpventil original på alla saabar är det återcirkulerande.

6 Inlägg
9 januari 2014
Trådstartare
Ja men vad jag vet kan jag inte ha en öppen dumpventil till min bil för det är en t7 motor. och jag vet att det sitter en orginal dumpventil återcirkulerande nu. men ska räcka med öppet filter säger folk.

192 Inlägg
9 januari 2014
jag har ingen saab men rovern ja har pyser till rejält med sportfilter och jag har återcirkulerande dump

Forummoderator
26 339 Inlägg
9 januari 2014
Har du bara stått på parkeringen och fisgasat eller har du varit ut några vändor och faktiskt byggt upp laddtryck?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

6 Inlägg
9 januari 2014
Trådstartare
Jag har åkt ungefär 1 mil för att testa och tro mig jag plåga turbon men inget pys vetifan vad som kan va fel.Och jag tror det inte ska va skillnad vilket luftfilter du har något ska alltid höras.

3 295 Inlägg
9 januari 2014
Den kanske inte laddar som den ska?

4 767 Inlägg
9 januari 2014
Kollat så att alla slangar e kopplade ordentligt till dumpen? Dom brukar torka och ramla av.. Framförallt andra änden av slangen mot torpeden till där på den lilla svarta plastdosan dom ska sitta på.
Jag hade en steg1 9-3 -02 i höstas med öppet filter och den dumpade och pös rätt bra när man släppte av smile

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

6 Inlägg
9 januari 2014
Trådstartare
Jag får ungefär 0.7 i laddtryck. Okej tack för svaret det ska jag kolla upp direkt i morgon:) pys är ju livet:) tack alla återkommer med info:)

117 Inlägg
10 januari 2014
Guldvasket skrev:
Jag får ungefär 0.7 i laddtryck. Okej tack för svaret det ska jag kolla upp direkt i morgon:) pys är ju livet:) tack alla återkommer med info:)

Det är därför man har TVÅ turbos som laddar 1.2 och en öppen HKS ssqv dump wink

6 Inlägg
10 januari 2014
Trådstartare
Jo det låter ju trevligt:) men hade tänkt att skaffa mig en s13 till sommarn och då kan allt hända:)Just nu skruvar jag bara för att lära mig ett och annat men hjärtat dunkar för japan!smile Mvh

117 Inlägg
10 januari 2014
Guldvasket skrev:
Jo det låter ju trevligt:) men hade tänkt att skaffa mig en s13 till sommarn och då kan allt hända:)Just nu skruvar jag bara för att lära mig ett och annat men hjärtat dunkar för japan!smile Mvh

Det gäller bara att hitta en som inte har blivit sönderrostad sad Svårt att hitta fina S13 idag!

7 274 Inlägg
10 januari 2014
k-tuning skrev:
Guldvasket skrev:

Räcker med en stor och mycket ladd wink

6 Inlägg
10 januari 2014
Trådstartare
Ne det är sant:) jag hade la tänkt att köpa mig en runt 20 tusen bara montorn mår bra så spelar utsidan ingen roll:)bara hojta till om du får reda på någon:) hänger endel på nogs och kollar men inget intressant har kommit upp än:)

117 Inlägg
10 januari 2014
Guldvasket skrev:
Ne det är sant:) jag hade la tänkt att köpa mig en runt 20 tusen bara montorn mår bra så spelar utsidan ingen roll:)bara hojta till om du får reda på någon:) hänger endel på nogs och kollar men inget intressant har kommit upp än:)

det kommer till våren ska du se!

117 Inlägg
10 januari 2014
Brains skrev:
k-tuning skrev:
Guldvasket skrev:

Räcker med en stor och mycket ladd wink

roligare med två wink

3 295 Inlägg
10 januari 2014
sk8ville skrev:
Med öppet filter så låter det som en flämtande ko, kör saaben till skroten istället, hanbromsvajjern har uppenbarligen skurit bränsleledningarna eftersom den inte låter något!

Va?

Sök