Cederstrom96 skrev:
borde den inte gå dåligt då med ? för en LMM kan väl inte bara halvt fungera ? antingen funkar den eller inte. iaf vad jag har för mig
Joda, de kan "halv funka" för det gjorde nämligen min 960, Gick ungefär som den skulle, dock drack den ganska mycket soppa, inga felkoder, gav felkod direkt ifall man kopplade ur LMM, så det tog lång tid innan jag faktiskt bytte LMM, men efter bytet va det som en annan bil...
Dock är dom ganska törstiga...
finns flera grejjer man kan kolla,
*slangarna mellan insug och topp, de gillar bli dåliga, jag bytte till Silicon,
*kablarna till tändspolarna brukar bli spröda och ärgiga, bidrar till dålig tändning med soppaökning som följd,
*packningar mellan topp och grenrör, dessa motorer gillar ju att läcka lite olja och dessa packningar löser upp sig ifall de blir fulla med olja, läckage här bidrar till att lambdan läser lite fel,
*vevhusventilationen, ingen bil trivs med att förbränna olja hela tiden
*växelväljaren på växellådan, min va feljusterad vilket resulterade i att bilen häldre låg på för låg växel...
*anliggande bromsar, är ju lite av en volvo klassiker...
finns säkert mer men är vad jag kommer på just nu...