3150
Sök

Mc förgasare på peugeot 205xr

22 Inlägg
12 januari 2014
Trådstartare
någon som vet om det går att sätta dit en mc förgasare på en peugeot 205xr -89 elr måste man bygga om en massa för att få den att passa? smile

Ubåtsingenjör
7 315 Inlägg
13 januari 2014
en mc förgasare ? tror du de räcker ?

men ja du får bygga om en hel del ... Varför vill du byta förgasare ?

Smidd i rostigt stål
933 Inlägg
13 januari 2014
En blir nog för klent, kanske en brygga med 4st är att föredra. Är det ett motorbygge du ska göra eller enbart för att det ska funka?

*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***

Ubåtsingenjör
7 315 Inlägg
13 januari 2014
valle22 skrev:
En blir nog för klent, kanske en brygga med 4st är att föredra. Är det ett motorbygge du ska göra eller enbart för att det ska funka?

och 4 blir eventuellt för mycket om han inte planerar något motorbygge smile

1 758 Inlägg
13 januari 2014
Förgasaren har förstås ingen aning om vad den sitter på för motor, det enda den "ser" är ett luftflöde och beroende på bestyckning så tillsätter den en viss mängd bränsle till det flödet.
Flödet som en motor på 1,4 liter behöver vid 5.000 rpm är lika stort som en motor på 0,7 liter behöver vid 10.000 rpm. Motorcyklar runt 700 cc som ger runt 80 hästar runt 10.000 rpm finns det gott om, så att hitta en lämplig förgasare är inga problem.

Det som blir pyssligt är främst att bygga ett insug som passar. Eventuellt måste du fixa ett annat tändsystem också, det beror på om originaltändningen vill funka utan bränsleinsprutningen eller inte. Sen behövs en annan bränslepump, eller åtminstone en annan bränsletrycksregulator. Gasreglage och diverse annat småpill tillkommer förstås.

En såndär Multitasker
152 Inlägg
13 januari 2014
jag ska göra en liknande operation på en suzuki

det är på 1.3 liter och har en fallförgasare 2 ports förgasare på 24mm och 38 mm ( har jag för mig ..)

om jag planterar en motorcykel brygga ifrån en honda cb 1100 som är närmare 34 mm / cylinder

orginal är det 64 hästar

allra lätaste i denna operation är att få tag eller göra en adapter platta som du kan svetsa ihop ett nytt insug

Verkar som många är födda med tummen mitt i handen
livet är skit sen dör man
KÖÖÖR PÅ BAH !

22 Inlägg
13 januari 2014
Trådstartare
nej det ska inte göras något motorbygge. men jag ville prova om de blev nån större skillnad, men då kanske de får bli en fögge från en peugeot 205 1.9 gti om de går bättre?

Sök