Jag antar jag inte är själv med att köra en bil på vägarna som egentligen inte är "laglig". Då syftar jag på ombyggd motor/utseénde osv ni vet.. Poliserna här i värmland är ju helt galna, tar en för minsta grej.
Så hur gör ni, ni som kostar på era bilar flera 10 000 - 100 000 tals kronor och lagt ner ett par års arbete och sedan får registreringsbesiktning och måste göra bilen original pga en tjurig polis? Kör ni obesiktat fast försäkrat osv?
Det är tråkit när man kostat på Skylinen mycket pengar, och vill fortsätta ändra på saker och ting men sen när allt är klart så vill man INTE åka dit på en reg bes och måste göra den original. Bortkastat allt ihop man gjort då iprincip.
Jo det är klart. Men inte alla som bygger om så extremt så man kan regga som amatörbyggt fordon. ?
Nja extremt vet jag inte men om man bara uppfyller "grund" reglerna så är det fixat! Men visst det är en kostnad men också en investering, plus att det är ju skönt o slippa problem med lagen
Jo det är klart. Men inte alla som bygger om så extremt så man kan regga som amatörbyggt fordon. ?
Nja extremt vet jag inte men om man bara uppfyller "grund" reglerna så är det fixat! Men visst det är en kostnad men också en investering, plus att det är ju skönt o slippa problem med lagen
Du menar ombyggt fordon? Amatörbyggt är ju inte lite jobb..
Du menar ombyggt fordon? Amatörbyggt är ju inte lite jobb..
Du var mer vaken än jag där ^^
Ja i första hand ombyggt och vill man gå hela vägen så blir det amatörbyggt
jag kör ombyggt fordon,, sfro bsiktigad, skönt att veta att alla försäkringar gäller,, för om man ex har byggt turbo på en bil som ej får ha det,, så gäller inga försäkringar,, DUMT om man lagt ner ett antal 100 k på den
Vad KRÄVS för att regga som ombyggt fordon? Det vore ju helt klart något om det inte är på tok för mycket jobb. Kostnaden för att regga den så är väl också en ganska hög summa som jag förstått? vad händer om den inte går igenom, samma summa att betala igen?
byta hela bromssystemet hela drivlinan inklusive motor turbokonvertering tillåtet vid byte av sprut samt E85
effekt/vikt reglen är inte huggen i sten så att säga.
nær du sæger byta motor, får jag inte ha originala RB25an och hotta upp denna fast fortfarande ha "rætt effekt" på papprerna?
KANSKE med e85?? men som jag skrev 15kw/100kg inte mer
jag får ha dryga 300 pållar i min då den väger ca 1500kg
Så inte med bensin allså? de va allt en jevla regel må jag sæga Tanka etanol vid bes och mappa efter det och sen køra på 98 som vanligt, borde væl funka?
jag kör ombyggt fordon,, sfro bsiktigad, skönt att veta att alla försäkringar gäller,, för om man ex har byggt turbo på en bil som ej får ha det,, så gäller inga försäkringar,, DUMT om man lagt ner ett antal 100 k på den
Jo, de gäller.
Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
Jo, de gäller.
inte vagnskada,, möjligtvis trafik,, men hur kul skulle det vara att klota en bil värd 200 000 å uppåt å inte få ett öre i försäkring,, då lägger då jag iaf ut 7000 å får den laglig
för att göra en parralell om jag kör ett tungt släp och ej har B utökat eller BE så är HELA mitt ekipage oförsäkrat om jag klotar,, dock träder trafikförsäkringen in, men troligtvis orsakar jag då olyckan, iom att jag då i detta fall inte kan framföra ett tungt ekipage,,
tror endå att fb drar öronen åt sig i båda fallen då inget är lagligt att framföra på vägen
Vilken försäkring som täcker vad under vilka omständigheter är ju helt upp till varje försäkringsbolag. Man kan inte sitta här och säga att inga försäkringar gäller om man har turbokonverterad motor.