Idag har det inte hänt så mycket på motorn. Har bara bytt vevstaksbultarna till helt nya, känns alltid bra med nytt.
Här är delarna till toppen som nu är tvättade, tror dock jag ska passa på att köpa hårdare ventilfjädrar nu när allt ändå är isärplockat. Toppen kommer lämnas in på riktplaning nu i veckan.
Lindade färdigt grenröret idag, slipper byta fläns då jag ska köpa en adapterfläns istället som man sätter mellan grenrör och turbo. Toppen är även tvättad från glaset från glasblästern och den kommer lämnas in på riktplaning på fredag.
Händer inte så mycket på motorn för tillfället, väntar på att toppen ska komma tillbaka. Generatorn blästrad och ihopsatt. Bilen har fått komma in i värmen, blev dock väldigt trångt.
Passade på att ta en bild på hur bilen ser ut invändigt.
Väntar fortfarande på toppen men ville göra nåt på bilen så jag tillverkade en växelspak med kortare lägen. Blev inte jättesnygg men den blev riktigt skön!
Fick tillbaka toppen idag. Riktplanad och ihopsatt med natriumkylda ventiler från förra toppen. Nu ska det inhandlas nya topplocksbultar så man kan börja sätta ihop resten av motorn.
Kunde inte dra fast grenröret pga problem.... Har köpt ett grenrör med avgasflänsen uppochner vänd. Hade ingen aning om detta och har inte tänkt på det förrän nu när jag såg att man inte kommer åt tändstift. Säljaren informerade inte om detta så jag hade somsagt ingen aning om det. Menmen, får sätta kapen i den och svetsa om så man kommer åt med tändstift och tändkablar.