featherweight skrev:
Bra jobbat!! Nog fan saknar man vtec lite!
Tackar, Ja du Vtecen är oerhört efterlängtad nu när den stått på pallbockar i ett halvt decennium
Nu har det hänt grejer i garaget.
Sist jag skrev här så var det dags att lacka motorrummet. Förra gången gjorde jag det med burk och vist det såg bra ut. men så fort det kom lite olja eller något liknande så släppte färgen. Så denna gången blev det 2 komp färg.
Kör som så många andra på Biltemas 2k båtlack.
Eftersom detta var första gången jag lackade med spruta blev resultatet inte exakt som jag tänkt mig. Tror jag hade för lite thinner i. Ytan blev mer åt apelsinskal än åt slät. Men jag gillar det. Färgen är oerhört hård
Det hembyggda lackbåset.
Så här såg det ut innan första lagret färg åkte på.
Ska fixa lite bättre bilder.
Efter att jag lackat så var det dags att installera alla andra saker.
Fixade till det där förbaskade bromssystemet.
Detta är allt du kommer se av bromsrör inne i motorrummet.
Det var inte helt lätt, men blev förbaskat bra om du frågar mig
Blev bara tvungen att provmontera några "nya" däck.
Den ser redigt elak ut i dessa
Nu är det dagsdet som alla vill se.
Motorn ska i!!!
Jag hade till min hjälp
HondaBroder som var väldigt duktig på att styra.
Det tog säkert en timme innan vi fick i det första motorfästet, men när det väl var på plats så gick de andra två väldigt smidigt.
Ariba!!!!!!!
Sån go känsla, att äntligen få i motorn. Därför firar vi med en bärs.
“You Can Have Any Beer You Want. As Long As Its A Corona”
Såklart
Nu får ni en mindre bild orgie.
Fint.
Jag är inte riktigt klar än, så lite till får ni läsa.
När jag skulle stätta på gasvajern stämde det inte alls. Fästet var helt åt fel håll. Men vad gör man då. Jo man gör ett eget.
Går nästan inte se vilket jag gjort själv
Och tillslut så har min vän klagat på mig över att jag måste bänk lufta min mc. Verkade så jobbigt, men det är tydligen det ända rätta. så av med mc och skruva fast den i skruvstädet. Det blir väldigt kladdigt. men med lite plastpåsar som skyddar lacken så gick det bra.
Detta var det som hänt. Hoppas ni gillar vad ni ser. Det gör iallafall jag.
Det som återstår nu är några kablar som måste förlängas. Sen kan det nog bli provstart
Häng kvar, det kommer mer!