När snön äntligen hade kommit till Stockholm så stod jag utan bil då min gråa holk(kamelen)hade gått till skrot så blev jag frustrerad för att säga det minsta för att jag inte kunde dra ut och leka av mig i snön. Blev självklart bombad med samtal från polarna som ville retas.
Så jag höll koll på blocket och fick span efter en 360 GLE, blev genast stormförtjust i den. Bakladdare, B230F, liten, osv och så ringde jag självklart på den och fick veta att den var en brud som skulle kolla på den vilket han hade lovat henne och att om hon inte nöp den så skulle jag få ta den.
Gick runt och mös hemma i några timmar, varpå jag får ett sms från gubben där han säger att hon köpte bilen. Nåja, inget mer än det tänkte jag. Snön föll mer och mer, och suget blev större för varje minut(läs abstinens).
Hörde mig för hos polarna och fick då veta att Micke ville bli av med sin 740, för typ 2800. Asbra tänkte jag, den har jag ju agadiffat så jag vet att det håller gjorde ju inte valet svårare direkt. Åkte bort till fel sida stan(söderort)och köpte bilen.
Första inblick var följande:
Totalt rostfri
GLT-vinge
Förgasare
Trasiga bälten
En äcklig 631 topp
Vx3 kam
En meter avgasrör
Trasiga bälten
Kasst batteri
Sommardäck
Dubbla antenner
Felkopplade lampor
Agadiff
Att ligga på ställ den natten var det äckligaste jag gjort, ingen form av kontroll alls. Inget grepp. Ingenting.
Var så jävla säker på att jag skulle kola vippen.
Väl hemma så vägrade bilen starta igen pga det urkassa batteriet, och han ville inte hoppa igång genom att rulla ner för en backe. Vilket funkar annars.
Var bara att kabla igång och åka iväg och dumpa bilen på jobbet.
Den här kommer att bli den bil jag lägger krut på då den gula är såpass jävla rostig så det är löjligt.
Så, nu är planen följande:
USA-front [x]
Bygga avgas [/]
Sänka ett varv bak[]
Dimljus []
Oljetrycksmätare [X]
Voltmätare [x]
Nytt batteri [x]
Nya bälten [X]
Fixa elen som är så jävla felkopplad så det inte är sant [X]
Byta innertak []
Pentafälgar [x]
Gamla bilder
Nu blev det asmycket text. Kastar upp lite mer bilder under dagen.