Chevy 26/29 panikratrod isrod bygget startade 17 januari 2014 och ska vara klart till 22 februari 2014
DEL 1 isrod som byggdes av mig och på fredagarna tillsammans med grabbarna på ungdomskvällarna på ÅMF (Ånge motorförening) ska köras på isträff 22 februari 2014 helbur cheva phaetonkaross -26 med torped från en 29 och... Visa mer
Jävla tufft bygge! Lite ovanligt med en Volvo motor!
Tackar kul att ni uppskattar bygget en dag kvar nu sen så e de dax för isåkning om nu allt hinns klart halvägs färdig med elen halvägs med kardantunnel förstärk växellådsfäste klart trailen hemma så då går de lasta oxå
lastad å klar 0800 första provstart vart kl 0700 kört hela dan på isen utan några direkta problem förutom vatten på sjön som gav diverse misständningar bilder film på de kommer så småningom
tyvärr tror jag inte det blir nåt speedweekend för mig i år hade planer på köra med min t23a där men då detta bygge fått ta all tid och pengar senaste månade så får jag hoppa över det iår men är ju en vecka kvar så vi får se finns ju det mesta till t23an ska ju bara renovera framvagn och bygga nya motorfästen samt höja den lite och fixa nå isdäck till den
HAR TJUVSTARTAT LITE men härmed går DEL 2 på isbilen officiellt igång men inte lika mycket panik denna gång men inte påbörjat hopskruvningen än heller men planen inför kommade isåkning är motorbyte samt lite annat fix volvo äcklet är utslitet å bortsålt ny donatorbil inhandlad 159 hk är förlite alu8ivinkel är mycket roligare