2341
Sök

Rörram & mittmotor Renault 4CV 1952

En best med rörram och mittmotor förklädd i en gammal skepnad

29 924 Visningar
Uppdaterades senast 16 november 2015
1 423 Inlägg
28 januari 2014
Trådstartare
#21
Välkommen ombord

V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.

Bubblameck
232 Inlägg
29 januari 2014
#22
Det här ser trevligt ut! Något emot att även jag hänger med här? wink

Kör man luftkylt så kan inget läcka.
Kolla gärna in min bubblarenovering: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=266960

1 423 Inlägg
30 januari 2014
Trådstartare
#23
Kul att du följer smile

V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.

463 Inlägg
30 januari 2014
#24
Vill du bli av med motorn finns det säkert aspiranter på http://forum.clubrenaultsverige.com/ eller https://www.facebook.com/groups/91685652636/

Kul projekt! smile

1 423 Inlägg
30 januari 2014
Trådstartare
#25
Stort tack.

V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.

112 Inlägg
30 januari 2014
#26
skulle lagt motorn under en filt å glömma bort den ett år elr två å sen fixa te å sälja
som ett mini projekt typ


405 Inlägg
31 januari 2014
#27
prem lagd , cool bil smile !

855 Inlägg
4 februari 2014
#28
Jahadu... Hur va det med det där att rodden var sista bilbygget? Fler hästar till frun nu åxå då???lol

Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house

1 423 Inlägg
4 februari 2014
Trådstartare
#29
DeZa skrev:
skulle lagt motorn under en filt å glömma bort den ett år elr två å sen fixa te å sälja
som ett mini projekt typ

Det är kanske ingen dum ide.

blomman01 skrev:
prem lagd , cool bil smile !

Tackar välkommen

scaryeyes skrev:
Jahadu... Hur va det med det där att rodden var sista bilbygget? Fler hästar till frun nu åxå då???lol

Man lovar så jävla mycket, fick kompensera med en långweekend på hotel Interkontinental i Warzawa därav tystnaden i den andra tråden över helgen. Men nu är vi tillbaka och kvällen ska tillbringas i garaget med ytterligare lite slipning. big_smile

V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.

855 Inlägg
4 februari 2014
#30
Aduu! Sweet inställning! Dags att köpa tigsvets då? Om du inte redan har...

En sån här köpte jag:

http://www.ebay.com/itm/200670909552?ss … 1439.l2649

5800:- med frakt och tull. 5 dagar från kina till dörren!

Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house

1 423 Inlägg
4 februari 2014
Trådstartare
#31
Ser riktigt nice ut, jag har aldrig svetsat med en sådan. Du får väl lära mig, sen kan jag låna din lol

V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.

112 Inlägg
4 februari 2014
#32
Racingse skrev:
DeZa skrev:
skulle lagt motorn under en filt å glömma bort den ett år elr två å sen fixa te å sälja
som ett mini projekt typ

Det är kanske ingen dum ide.

blomman01 skrev:
prem lagd , cool bil smile !

Tackar välkommen

scaryeyes skrev:
Jahadu... Hur va det med det där att rodden var sista bilbygget? Fler hästar till frun nu åxå då???lol

Man lovar så jävla mycket, fick kompensera med en långweekend på hotel Interkontinental i Warzawa därav tystnaden i den andra tråden över helgen. Men nu är vi tillbaka och kvällen ska tillbringas i garaget med ytterligare lite slipning. big_smile

och då om nåt år kanske han ha hittat nåt fränt å sätta sagda motor i med wink åkergräsklippare, gocart, mixer ala topgear å då kan ju inte frugan klaga heller, men ja byggde den till dig .


5 Inlägg
2 mars 2014
#33
CV är en skoj bil, går att göra en massa med dessa cool har en själv http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=7 … mp;start=0
Finns även en klubb, en av de äldsta bilklubbarna i Sverige, eftersom det alltid modifierats så är modifierade bilar välkomna. CVn är ju grunden till den första Alpinen
www.club4cv.se


Motorn är ingen Gordinimotor, gordini har bla crossflow och dubbla förgasare. Finns det en motorplåt så kan man ju lista ut vad det är men antagligen en vanlig 1300 eller 1100 (dock med extraktor och triminsug)


1 423 Inlägg
7 mars 2014
Trådstartare
#34
Tack CV4 för info, du verkar ju vara ett riktigt Renault fan. Fina bilar du har.

Min verkar ju vara en 2 dörrars är det vanligt?

V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.

5 Inlägg
8 mars 2014
#35
Tack! Gillar bilar men har på senaste tiden snöat in rejält på Renault roll Din FFR har man ju dreglat över på rejsa, en sådan är jag sugen på att bygga

På din bil är dörrarna igensvetsade.
På 70-talet var besiktningsgubbarna rätt nitiska + att det var svårt att regga CV med mer effekt.  så han som hade din bil då fick lov att svetsa ihop bakdörrarna för att få regga den med starkare motor (en 55 hk 1093 motor).


1 423 Inlägg
10 mars 2014
Trådstartare
#36
Ante mig att dom var igensvetsade därav frågan.

Min tanke är att helt enkelt skära ut bottenplattan och kränga den över en rörhög ala FFR33 eller deras 818 som använder Subaru/Saab motor & drivning. Hoppas inte detta skär för mycket i en entusiast själ.

V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.

5 Inlägg
11 mars 2014
#37
Haha, det är ju din bil;) Så du gör ju som du vill med den:D Hade du tagit en fin orginalare och gjort samma sak, då hade jag blivit ledsen. Men nu är det ju bara skoj att du vill göra nått med bilen.

Du är ju inte den första som gör en mittmotor CV och defenitift inte den sista:cool: Har själv haft planer på en.... men det får vänta

Om det blir några plåtdelar över när du kapar, så går det säkert att sälja vidare till någon annan.

Kör hårt och lycka till!


122 Inlägg
19 mars 2014
#38
Blir å följa denna också smile

Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak

1 423 Inlägg
4 april 2014
Trådstartare
#39
Då blir det en tur till Stora Vreta imorgon för att hämta hem vidundret.

V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.

1 423 Inlägg
5 april 2014
Trådstartare
#40
I arla morgonstund stod färden mot Linköping för att hämta hem pärlan.
Bilen var nytankad innan avfärd men behövde fyllas upp igen vid framkomst efter 37 mil och medvind.


https://www1.garaget.org/gallery/images/191/190643/190643-031c196f5e8df36e30e30e2ffa72741b.jpg
Släpet tog nog rätt bra vind i 130 Km/h.

Efter lastning gick det inte köra mer än 110 km/h på hemvägen, vid högre fart började det orma sig.


https://www1.garaget.org/gallery/images/191/190643/190643-f4b4edec0491f76971b7269bd69e6062.jpg
Den lägre farten tog i alla fall ner förbrukningen till lite över 2 liter



https://www1.garaget.org/gallery/images/191/190643/190643-5de9fc63c1f09ca2989e33b004ad4fe5.jpg
Och vad har vi i släpet?

https://www1.garaget.org/gallery/images/191/190643/190643-06df939f7fcab31d8ac95375f7a2be30.jpg
Släpet(flyttsläp) var 154 cm brett och bilen gick lätt in, skulle tippa att den är ca 145 cm bred.

https://www1.garaget.org/gallery/images/191/190643/190643-df6576873022524a1cfe6a88770f00e0.jpg
Och här tittar den lilla godingen ut

https://www1.garaget.org/gallery/images/191/190643/190643-786899fc7bc98e2894d8cb8d36686f92.jpg
EA3645, undrar vad den varit med om?

https://www1.garaget.org/gallery/images/191/190643/190643-a5417d9ffb41221e1b9d82227a9e2acc.jpg
Gälad motorlucka? Coolt eller?

https://www1.garaget.org/gallery/images/191/190643/190643-14971c767fd7d3a17163f3f0e88f9fef.jpg
Pau gårn ette åtte timer

https://www1.garaget.org/gallery/images/191/190643/190643-a6809c88071581ff509f0f3a381fa4df.jpg
Enligt säljaren skulle motorn vara nyrenoverad när han köpte den för 15 år sedan

https://www1.garaget.org/gallery/images/191/190643/190643-6c3f33d3f5cbf45eab21a2634b23feaf.jpg
Tändspole, verkar vara "hot stuff"

https://www1.garaget.org/gallery/images/191/190643/190643-c733f64574d14ae4df6efca79740fb95.jpg
Denna dekalen sitter på motorn, någon som vet något om vad det är?

https://www1.garaget.org/gallery/images/191/190643/190643-c8a191026c4de013adb3d988f2ab85f4.jpg
Någon som kommer ihåg dom här? Kolla knapparna på intrument panelen, inget nytt under solen.

https://www1.garaget.org/gallery/images/191/190643/190643-5ba137aad3cc28d18ebd22e6585339c6.jpg
Följde med lite ekonomiplåt, 30:- ? är nog inte köpt igår.

https://www1.garaget.org/gallery/images/191/190643/190643-f5cc1167b3692a21ab8e120a9ca09612.jpg
Ännu en bilpå gården till grannarnas förtjusning

V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.


Sök