3375
Sök

Volvo 945 classic

337 Inlägg
24 januari 2014
Trådstartare
Hej,

Jag är på jakt efter just en Volvo 945 classic, Som är fullutrustad med allt som var extra på den tiden.
Men värkar vara omöjligt att hitta någon,

Min fråga är finns det någon mer bra sida förutom blocket?

Mvh

Volvoskadad
6 017 Inlägg
24 januari 2014
Lycka till, en Classic med taklucka är inte vanligt.
Leta utomlands, tex. Tyskland, generellt mer utrustade.

Jonas

Däckmissbrukare
144 Inlägg
24 januari 2014
Letar också..att hitta en med taklucka verkar vara nästan omöjligt..man kan ju tycka att dom borde smetat på all utrustning som fanns på dom sista modellerna men icke,och till och med att hitta en med ac och farthållare är inte de lättaste..som ovanstående sa så är det tyskland man får leta i..

Kolla gärna in min projekt tråd :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=284392
Living my life sideways

671 Inlägg
24 januari 2014
Köp inte en sådan skitbil köp något modernt istället så slutar nu enast att konkurrera med mig
Jag vill också ha tag i en fullutrustad 945a
Senast redigerat av endorfinslaven (24 januari 2014)

pim_pim
24 januari 2014
Du får utrusta den själv istället, dyrare men vad gör det. smile

En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
24 januari 2014
En 940 98a med AC/ECC kan vara nog svårhittat.

Just Larm och Farthållare installerar du själv på Max en timme om du kan hantera några torxs skruvar ^^  Kostar inte många kronor att köpa på nätet eller på skroten de få delar som behövs. Kabelstammarna finns ju redan.

Att just hitta en med taklucka där tror jag du kan leta hårdare.
Sen ska den ju ha SE paket med AC/ECC. Sen elstolar osv. 

Just Fullutrustad har nog ingen Volvo aldrig varit. Finns mängder med tillbehör.  Hur många vet tex om El uppvärmd framruta, El uppvärm ratt, Backsensor.
Detta för att bara nämna några av de extremt ovanliga utrustningar som man kunde plocka på.

Men för att vara "Fullutrustad" som vi säger i Sverige så ska en 940 ha SE paket. AC/ECC, Farthållare och larm. Taklucka kan du nog glömma. Vad har du för övriga krav? En ägare? gått under 20 tusen mil? Rätt färg? Ingen rost?

Jag har haft ett par 940 Själv bla och man får nog antagligen betala mer eller sänka sina krav dessvärre.
Mitt tips är annars att kolla blocket varje dag. Även lokala tidningar och lokala annonssajter. Det bästa är ju annars att leta upp någon bil i stan och ge ägaren ett bud och se om han vill sälja annars.

EDIT: Regnsensor till 940 är även extremt ovanligt.
Senast redigerat av Extrazz (25 januari 2014)

Fri fart för ett fritt folk!
14 160 Inlägg
25 januari 2014
det svåra är när man ska hitta en 945 med både ecc och taklucka..det är svårt bara det att hitta en 98..är rejält svårt..

kan inte minnas att jag sätt en 945 98 med taklucka nyaste jag minns är en 96:a den var i övrigt riktigt snikutrustad en 2.3s men med glaslucka märkligt nog smile

Kör fort så hinner inget hända...

337 Inlägg
26 januari 2014
Trådstartare
Ja jag har letat grundligt och hittar inte någon 945 classic med just det jag vill ja "mest takluckan", För ett år sedan hade jag en 945, 92:a Italien import som hade det mesta i utrustning, Men 2,0 motor som är så slut så de lät som en D24 kom tickandes och ett värmepaket som pissa ut på golvet.

1 230 Inlägg
26 januari 2014
Growe skrev:
det svåra är när man ska hitta en 945 med både ecc och taklucka..det är svårt bara det att hitta en 98..är rejält svårt..

kan inte minnas att jag sätt en 945 98 med taklucka nyaste jag minns är en 96:a den var i övrigt riktigt snikutrustad en 2.3s men med glaslucka märkligt nog smile

jag har en 97a med taklucka wink satt tydligen glaslucka på den original också! smile

edit: kom på att du antagligen tänkte på en 945a och min är ju en sedan smile
Senast redigerat av Zzoink (26 januari 2014)

Volvoskadad
6 017 Inlägg
26 januari 2014
Zzoink skrev:
Growe skrev:

jag har en 97a med taklucka wink satt tydligen glaslucka på den original också! smile

Jo från 1995 har 940 och 960 glastaklucka

Jonas

14 160 Inlägg
26 januari 2014
Zzoink skrev:
Growe skrev:

sedan är inte vanligt heller har du även ecc?

faktist bara sätt 96:or både sedan och kombi med taklucka då glas så klart smile
men förstår inte varför man vill ha skiten..läcker bara in och strular..
efter varje vinter ber jag till gudarna första gången jag rör takluckan på min 740.
skulle helst låta den vara men problemet blir inte mindre då den dagen någon är på skiten.

brukar ta 10öppningar och stägningar innan den fungerar normalt igen efter en hård vinter smile

min 740 har rätt mycket utrustning för att vara en 91:a

dock endast ac orginal men var plätt lätt att bygga om till ecc smile en 98:a är riktigt lätt att utrusta extra med ecc mot dom äldre bättre kabelpiskor på dom smile

337 Inlägg
26 januari 2014
Trådstartare
Zzoink skrev:
Growe skrev:

Sedan hade funkat om den var välskött smile,

337 Inlägg
26 januari 2014
Trådstartare
Men hade tänkt de som sommar bil smile,

1 230 Inlägg
26 januari 2014
Tyvärr har inte min ecc.. sad inte farthållare heller! Bara takluckan.. Takluckan läcker ja.. Men jag hittade vart det läckte och har tätat så nu är den tät smile använder den dock bara som sommarbil wink

337 Inlägg
26 januari 2014
Trådstartare
Zzoink skrev:
Tyvärr har inte min ecc.. sad inte farthållare heller! Bara takluckan.. Takluckan läcker ja.. Men jag hittade vart det läckte och har tätat så nu är den tät smile använder den dock bara som sommarbil wink

Inget som kanske är till salu wink?

1 230 Inlägg
26 januari 2014
Eric91 skrev:
Zzoink skrev:

Haha nä den får stanna hos mig ett tag till smile

337 Inlägg
26 januari 2014
Trådstartare
Zzoink skrev:
Eric91 skrev:
Zzoink skrev:

Haha nä den får stanna hos mig ett tag till smile

De skulle jag sagt också var riktigt fin!

14 160 Inlägg
26 januari 2014
Zzoink skrev:

är otroligt sällan man har taklucka och ac eller ecc..

fast som sagt. sitter det taklucka så köp så får man lösa resten av utrustningen senare.
för det är inga problem

visst det tar kanske en helg att bygga om för ecc men det är inget svårt jobb förutom fyllningen av systemet efteråt.

men taklucka är svårt att byta till även om det går smile

Sök