jo precis men är lite pill att byta till stel med fästen osv är 300hk i den nu men ska bli mer så jag tvivlar på hur länge orginal diffen från 90 håller!
jo precis men är lite pill att byta till stel med fästen osv är 300hk i den nu men ska bli mer så jag tvivlar på hur länge orginal diffen från 90 håller!
borde passa med valfri slung/lamell diff passar tror nämligen inte innehållet skiljer mot den stela
Multilink har smalare drivaxlar, så det går inte.
Är det verkligen mindre i en multilink? Drivaxel diameter spelar ju inte så stor roll, det är ju storleken på medbringaren till drivaxel som är intressant..
Dom som tillverkar reservdelar måste oxå överleva!
Nej 760 V6 1990 hade aldrig diffbroms, däremot slungdiff...Volvo 740 16v turbo 1990 hade multilink med lamelldiff!
Så är det förstås, my bad! Får skylla på att det var länge se´n jag körde 760...
Men... 740 med multilink? Där ställer jag mig väldigt tveksam?
//Brådhis
Ja dom hade det 1990 (italien/nederländerna) med B204 motorn.
Helt korrekt! Är 700 serie nörd så jag vet vad jag pratar om, Motorn var på 2.0 liter, 16v och turbo...Och ja den hade delad axel med en riktig lamelldiff standard monterad....Motorn heter förövrigt B204GT om den inte har kat, med katalysator heter den B204FT...Kombi bilarna hade dock stel axel med lamelldiff....Sedan satt den motorn även i volvo 960 fram till 1994, men då kostade dom inte på bakvagnen med en sådan sällsynt lamelldiff utan då blev det slungdiff, några få fick lamelldiff, men tror det bara var dom första årsmodellerna!
Nej 760 V6 1990 hade aldrig diffbroms, däremot slungdiff...Volvo 740 16v turbo 1990 hade multilink med lamelldiff!
Så är det förstås, my bad! Får skylla på att det var länge se´n jag körde 760...
Men... 740 med multilink? Där ställer jag mig väldigt tveksam?
//Brådhis
Ja dom hade det 1990 (italien/nederländerna) med B204 motorn.
Många 740 sedan 1990 16v tic gick också på export till Frankrike, spanien, några hamnade också i Finland! Att motorn begränsades till 2.0 liter hade med skatten att göra, bla i Italien fick man betala väldigt hög skatt om motorn var på mer den 2.0 liter..
borde passa med valfri slung/lamell diff passar tror nämligen inte innehållet skiljer mot den stela
Multilink har smalare drivaxlar, så det går inte.
Är det verkligen mindre i en multilink? Drivaxel diameter spelar ju inte så stor roll, det är ju storleken på medbringaren till drivaxel som är intressant..
Det är väl inte samma antal splines bla? Nu drar jag till med något men är det inte typ 28 på 760in och 32 på den stela...Varför inte bara ringa bakaxeldelar.se så får du svar direkt!
Är det verkligen mindre i en multilink? Drivaxel diameter spelar ju inte så stor roll, det är ju storleken på medbringaren till drivaxel som är intressant..
Det är väl inte samma antal splines bla? Nu drar jag till med något men är det inte typ 28 på 760in och 32 på den stela...Varför inte bara ringa bakaxeldelar.se så får du svar direkt!
Ja något sånt är det, råkade köpa mig en multilink-diff till 940in och den passade rätt i bakaxeln, men drivaxlarna var alldeles för grova. Vet inte om det går att se på bilden, men skillnad var det iaf..