3135
Sök

Volvo V40 T4 - 98 Problem med värme & motor

16 Inlägg
31 januari 2014
Trådstartare
Hallå!

Märkte av ett problem med v40'n idag efter att ha kört en sträcka på 4 timmar. Motor temperaturen pendlar mellan 50 - 95 grader. Motorn låter också konstigt efter att detta uppstod, vet inte riktigt hur jag ska beskriva hur den låter men " traktor " liknande? Stängde av bilen ett tag och satt igång den igen, och då lät motorn som vanligt men ljudet kom tillbaka några minuter efter och har varit kvar ända sen dess. Har också märkt att när jag kör i höga hastigheter ligger temperaturen på normalt vid 50-60 grader men så fort jag kör sakta eller står på tomgång går den upp i höga temperaturer mellan 75-95 grader. Läste lite på nätet och såg någon med liknande problem som konstaterades att temp givaren var tvungen att bytas ut, men om det nu skulle vara det så kvarstår ljudet som uppstått.

Någon som har en tanke om vad som kan stå fel?

Mvh Portion

16 Inlägg
1 februari 2014
Trådstartare
Finns film till att kolla hur det låter uppladdad här : ( Gick inte ladda upp här på forumet ).

http://tinypic.com/player.php?v=hs9c42% … u1UEWI2atY

94 Inlägg
1 februari 2014
Börja med att byta tempgivare och termostat, sitter precis brevid varan max 20 min jobb och inte speciellt dyrt.