Tjena!
Mitt namn är Anton Larsson, Jag är 21 år och kommer från Gotland! Nu bor jag i Södertälje och pluggar till Maskiningenjör på KTH!
Väldigt bilintresserad.
Har Både en Nikon D7000 Och en GoPro hero3+ så det kommer både bli filmer och bra bilder!
Jag tänkte starta ett litet projekt för första gången då jag fått tag på en bil jag verkligen är stolt över och vill visa upp! (Inte för att jag inte är stolt över Venton men ändå.)
Historian om bilen är att det är en Toyota MR2 Turbo Japanimport som jag blev lycklig ägare av denna hösten.
Köptes den första december (lite underligt för en sommarbil kan man tycka) men den var så sen höst så det gick bra! även fast jag fick ta den igenom hela Stockholm ner till färjan på sommardäck.
För dom som inte vet vad Mr2:an är för bil kan jag berätta att det är en Mittmonterad, tvåsitsig Glas targa Med en 225 hästars Turbomotor. Turbomodellerna såldes aldrig till Europa men som sagt så är detta en Japanimport!
Av tidigare ägare fick jag veta att dom tog den från England där den var innan 2006 och varit sommarbil sedan dess. Dom lämnade även efter sig en väldigt bra dokumentation som jag tänker bibehålla!
Lite om bilen: Den är helt Rostfri och till synes aldrig varit rostlagad. Gått 10000 mil på mätaren och är väldigt bra bevarad för en bil från 1990.
Mina planer är att fräscha upp den och ta den till toppskick! även göra den till min ultimata drömbil med allt vad det innebär.
En lista vad som har gjorts och vad som är planerat göras! Uppdateras efter hand!
Saker som gjorts
Göra i ordning fronten [x]
Flytta ner nummerskylten fram [x]
Nya Skyltar [x]
Fixa Tutorna [x]
Fixa avgassystemet [x]
Montera nya frontlister [x]
Fjäderbensstag Bak/Fram [x]
94+ Frontläpp [x]
Fräscha upp motorutrymmet [/]
Byta ut de flesta lampor till LED [/]
saker som jag håller på med:
Kamremsbyte []
Renovera och lacka Enkeifälgarna []
Ljudbygge: Audison [/]
Insugsrör Turbo [/]
Nya stolar[] - Söker nya stolar! vill ha ett par justerbara stolar som är gjorda för en man på 194 cm!
Splitter fram []
Sidosplitters []
Och massa, massa mer! kommer komma nya saker på listan hela tiden kan jag lova!
Utrustning Jag har på bilen just nu:
Motor:
Turbo Technics hybrid turbo. (Förstorat Avgashus)
HKS Drager avgassystem 3".
M's K&N Filter.
Justerbar Turbotrycksregulator.
Fälgar:
ENKEI RP-01 17x7,5 ET 32.
Däck Fram: 215/40.
Bak: 235/40 - Nankang Ns-2.
Interiör:
Sparco R383 mockaratt.
Skinnstolar.
Exteriör:
Revision 3 bakljus.
klarglas positionsljus/framblinkers.
Klarglas sidoblinkers.
Långa Frontlisterna.
Cleanad Front.
Ljudbygge:
Pioneer AVH-x2600BT.
Audison Bit Ten.
Audison Sr4.
Vibe sek 5.52 2-vägs.
Sony mono.
Sony xplöd 12".
Och nu till lite bilder! STORT CRED TILL TIDIGARE ÄGARE som tagit dessa bilder! I och med att jag köpte den så sent på året så han jag inte ta några egna bilder på skönheten!
Där har ni en försmak på vad utgångsläget är! Hoppas det blir intressant!