Update! jobbigt att gå i skola och inte få se sin lilla bil på flera veckor.. men nu har jag fått gjort lite iallafall!
Har fått kämpa för att få ihop den. Jag tänkte köra den till Elmia om allt vill sig väl.
Iallafall, det jag gjort är att få lite grejer. tog tag i att fixa hastighetsmätaren och sedan täta oljetrågspackningen!
Sen började jag plocka bort katten som visade sig att vara slut och kärnan hade lossnat och låg mot tempgivaren...
Så detta behövde fixas så jag beställde en racekatt på 200 celler från KL Racing, jag tog aldrig en 100 cellare för jag har hört att dom är svåra att få varma (?)
I och med att katten satt som downpipe så beställde jag en ny i rostfritt stål! riktigt shiny!
här är iallafall det gamla röret (som jag fixade förra våren) som ska svetsas ihop..
Det såg ut såhär när det var klart!
sen hittade jag att JRM racing ligger här i Södertälje där jag bor! så jag for dit och köpte en ny avgaspackning. Det blir nog att besöka dem senare i vår för att köpa nya silikonslangar
Fick även hem den nya läppen som ska på! den var lite felböjd så det blir på med värmepistolen.
Sedan bytte jag till de nya fjädrarna!
De gamla såg lite trötta ut
Men när jag gjorde detta så fick jag inte loss de bakre länkarmarna till krängningshämmaren så jag fick värma loss den och då blev den lite tråkig så jag fick beställa nya!
Sen skickade jag iväg en av framfälgarna till INTERA i Haninge för riktning och det blev kanon! Efter det passade jag på att lacka om alla fälgarna.
Under tiden behövde jag ett par "skit"fälgar att ha bilen på så det blev en uppsättning chryslerfälgar!
Såhär ser de ut på bilen!
Sen så har jag fått tagit upp fälgarna till lägenheten för jag inte haft tid att slipa på gotland... så det blev att ställa sig i cyckelförrådet och börja slipa!
Och om allt vill säg väl blir de lackade i helgen! Sedan blir det snabbt till besiktningen för att få den laglig, har jag tur får jag tid med att vaxa den också för sen ska den va klar för avfärd till Elmia!