Idag har jag testat lite nya produkter när jag tvättade bilen, och vilket resultat!
Tidigare när jag bara tvättat av bilen med svamp och sedan torkat av så har bilen fortfarande känts skitig och sträv speciellt på bakluckan och nedre dörrsidorna. Så jag kände att det var dags att testa pingens Degreaser PRO, och redan efter första duschen med medlet och sedan svampat med wash & gloss så försvann allt!!
klockrent, och även fälgarna blev riktigt rena från asfaltstänk etc.
Bilden är tagen efter jag torkat av bilen.. len som en barnrumpa! Det som var negativt med medlet är att väldigt mycket gick åt och att det var drygt att sprida ut. Lite som att spraya prickbort men lite mer stänk än dusch om ni hänger med
Det lämnade även enstaka prickar utspridda på bilen som man var tvungen att polera bort. Frågan om den gör det varje gång eller om det bara var tillfälligt. Återstår att se..
Men medlet är grymt rekommenderat!!
Här ovan ser ni vilka medel jag använder mig av när jag går över bilen ordentligt, förklaring sett från vänster:
*Leather Care för att bevara lädrets skick och förebygga att det spricker
*PF2500 är andra steget (sista) för poleringen
*SF4000 för att få den extrema putsen (sista steget på poleringen vid behov)
*FG400 det grövre och första steget för polering
*Interior Clean använder jag först när jag putsar på bilen invändigt för att få bort all skit och få en matt och fräsch yta
*Degreaser PRO
*Polish & Sealant är waxet eller lackskyddet som jag lägger på sist när bilen är färdig polerad
Hoppas ni uppskattar uppdateringen
//Adam