Var ute och lekte i snön med bilen och så hoppade motorremmen av. Lyckades ta mig hem och när jag tittade satt spännrullen snett = remmen flög av. Plockade bort hela generatorfästet med oljefilterhållaren och då hade en bult gått av samt något jag inte vet namnet på. Visar med bilder nedan.
Det är remskivan till vattenpumpen och den heter 11511730554 och kostar 217 spänn.
Tackar så mycket! Köper man den hos bmw själva?
Kanske, ring och hör vad dom tar för en sådan först. Annars har schmiedmann en sån för 217:- tyvärr så tar det nog ett tag att få hem den. Det bästa vore om du kan köpa en beg. Det borde inte vara så svårt att hitta. Det gäller även den där armen som gick av. kolla på autopower.se där finns det nog folk med e34 delar.
Det är remskivan till vattenpumpen och den heter 11511730554 och kostar 217 spänn.
Tackar så mycket! Köper man den hos bmw själva?
Kanske, ring och hör vad dom tar för en sådan först. Annars har schmiedmann en sån för 217:- tyvärr så tar det nog ett tag att få hem den. Det bästa vore om du kan köpa en beg. Det borde inte vara så svårt att hitta. Det gäller även den där armen som gick av. kolla på autopower.se där finns det nog folk med e34 delar.
Så det enda som är kvar är skivan. Ska höra med bmw på måndag. Dom har ju rätt sjukt dyra priser på en del saker. Plastkåpan som täcker motorn på en 540 kostar 4000kr vilket är sjukt.