Har en volvo 740 som jag inte begriper mig på. Började med att den hacka till nån gång ibland och sen dog den när den blev varm. Sen gick den att starta efter ett tag och köra ca 3 min sen dog den. Bytte jordkabeln på toppen och då verkade det fungera. Men så började den jävlas igen och dör när den blir varm.
Nu börjar den även varva av sig självt på tomgång mellan 1000-2500 varv, och misstända lite. Har bytt tändspole, luftmassemätare och kollat lite jordkablar. Den har som sakt ingen gnista när den är varm.
Vet jag faktist inte, är en 740 -88 med en 230f iaf
kolla vad du har för färg på spridarna, gula eller svarta?
Det är svarta spridare på den
då har du ett lh 2.2 system. när den stannat, ligger varvmätaren o småhoppar på nollan som den brukar göra när man kör på starten eller är den också helt dö? Pumpar det fram bensin till spridarbryggan när den stannat?
Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
kolla vad du har för färg på spridarna, gula eller svarta?
Det är svarta spridare på den
då har du ett lh 2.2 system. när den stannat, ligger varvmätaren o småhoppar på nollan som den brukar göra när man kör på starten eller är den också helt dö? Pumpar det fram bensin till spridarbryggan när den stannat?
varvmätaren är nog stilla när bilen dör ja, men när man körde med den och den hackade till så gick varvmätarn ner på 0 och upp igen osv. Hastighetsmätarn går däremot upp när man kör på startmotorn konstigt nog. Bensinen har jag inte kollat för får inte loss bränsleslangs anslutningen framme vid spridarna. Men jag hör pumpen under och båda pumparna är bytta ganska nyss.
då har du ett lh 2.2 system. när den stannat, ligger varvmätaren o småhoppar på nollan som den brukar göra när man kör på starten eller är den också helt dö? Pumpar det fram bensin till spridarbryggan när den stannat?
varvmätaren är nog stilla när bilen dör ja, men när man körde med den och den hackade till så gick varvmätarn ner på 0 och upp igen osv. Hastighetsmätarn går däremot upp när man kör på startmotorn konstigt nog. Bensinen har jag inte kollat för får inte loss bränsleslangs anslutningen framme vid spridarna. Men jag hör pumpen under och båda pumparna är bytta ganska nyss.
okej, felet på din bil lär vara hallgivaren, tändmodulen eller styrenheten till tändningen. Vanligaste är hallgivaren o tändmodulen. hallgivaren sitter i samma platta som fördelarlocket sitter skruvat i. under fördelarlocket sitter det en kabel den går till hallgivaren. men prova ny modul först, iomed att du säger att pumparna går. går inte pumparna samtidigt som du inte får någon gnista så är det nästan alltid den där jävla hallgivaren
Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
då har du ett lh 2.2 system. när den stannat, ligger varvmätaren o småhoppar på nollan som den brukar göra när man kör på starten eller är den också helt dö? Pumpar det fram bensin till spridarbryggan när den stannat?
varvmätaren är nog stilla när bilen dör ja, men när man körde med den och den hackade till så gick varvmätarn ner på 0 och upp igen osv. Hastighetsmätarn går däremot upp när man kör på startmotorn konstigt nog. Bensinen har jag inte kollat för får inte loss bränsleslangs anslutningen framme vid spridarna. Men jag hör pumpen under och båda pumparna är bytta ganska nyss.
okej, felet på din bil lär vara hallgivaren, tändmodulen eller styrenheten till tändningen. Vanligaste är hallgivaren o tändmodulen. hallgivaren sitter i samma platta som fördelarlocket sitter skruvat i. under fördelarlocket sitter det en kabel den går till hallgivaren. men prova ny modul först, iomed att du säger att pumparna går. går inte pumparna samtidigt som du inte får någon gnista så är det nästan alltid den där jävla hallgivaren
Okej tack för infon Testade precis att byta tändmoudulen ( om det är den som sitter under luftfilterburken på vänstra innerskärmen) Men hjälpte inte. Bilen startade när jag kom ut och gick hur konstigt som helst och varvade och misstände, sen dog den efter ca 30 sek och sen går den inte igång som sakt
Har testat och kolla lite mer nu: Bränsle fram till spridarna finns Bytt tändkablar Tempgivare Testat med startgas
Bilen funkade inte ändå och startar inte alls nu även när den är kall. Stiften blir inte blöta när jag maler på starten. Ingen gnista alls och ingen ström på tändspolen. Testade dra kabel från batteriet till tändspolens + och starta, men den starta inte då heller.
jag skulle testat byta styrenheten till tändningen, ta bort pedalkåpan o titta in under där så ska du se en svart box, då den får fram bensin så lär det inte vara hallgivaren som är problemet. dock verkar ju inte spridarna öppna om stiften är torra och denna styrenheten till tändningen talar om för en annan styrenhet hur många varv i minuten motorn går runt o då räknar denna box ut hur ofta den ska öppna spridarna. Boxen verkar dock inte få någon signal om detta från tändboxen. så testa o byt, måste dock vara samma Bosch nummer på den nya som den gamla
Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
jag skulle testat byta styrenheten till tändningen, ta bort pedalkåpan o titta in under där så ska du se en svart box, då den får fram bensin så lär det inte vara hallgivaren som är problemet. dock verkar ju inte spridarna öppna om stiften är torra och denna styrenheten till tändningen talar om för en annan styrenhet hur många varv i minuten motorn går runt o då räknar denna box ut hur ofta den ska öppna spridarna. Boxen verkar dock inte få någon signal om detta från tändboxen. så testa o byt, måste dock vara samma Bosch nummer på den nya som den gamla
Glömde säga att jag testa en annan tändmodul med.
Jaha okej Men är det under ratten där typ du menar? För det är inte databoxen du menar som sitter på vänstersidan nere vid pedalerna eller?
jag skulle testat byta styrenheten till tändningen, ta bort pedalkåpan o titta in under där så ska du se en svart box, då den får fram bensin så lär det inte vara hallgivaren som är problemet. dock verkar ju inte spridarna öppna om stiften är torra och denna styrenheten till tändningen talar om för en annan styrenhet hur många varv i minuten motorn går runt o då räknar denna box ut hur ofta den ska öppna spridarna. Boxen verkar dock inte få någon signal om detta från tändboxen. så testa o byt, måste dock vara samma Bosch nummer på den nya som den gamla
Glömde säga att jag testa en annan tändmodul med.
Jaha okej Men är det under ratten där typ du menar? För det är inte databoxen du menar som sitter på vänstersidan nere vid pedalerna eller?
jo den sitter bakom kåpan vid pedalerna
Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.