Mitt syfte är att skapa en bil för gatan men som även kan körs på t.ex strippen. Detta är mitt första stora projekt å ja ser fram imot när de ä klart. Mitt mål är att va med i år på arvika flygfält å köra 201m drag. Detta är mitt... Visa mer
Ja då har man varit å hämtat det tillfälliga blocket som nog får bli i bil under sommaren. Det är ett B230ET block tyvärr. Men får inte tag i nått annat. Kommer nog bli FK stakar i sen får vi se. De ska laddas tills de rasar HAHA
Mycket oljigt men de ska tvättas å rensas på allt kolla över alla lagerytor med mera. Sen om allt är okey ska det byggas ihop en motor.
Ja då har jag plockat isär den tredje motorn en aning. Nu får det bli såhär. Blir en full genom gång av den å kolla så allt är ok. Byta till FK stakar sen bara få ihop skiten å sen köra skiten ur den får bli en riktigare motor till nästa sesång som de ser ut nu. Nu Lite bilder
Före tvätt
Före tvätt
Efter nån timme av tvättande så kom de fram ett block te slut
Ja alltid 10% xtra hästar ! xD Men när man byter ratt finns det några krav/måsten gällande 740 bilarna ? Jag menar måste det finnas en tuta på ratten eller kan det vara en knapp vid sidan av ? (tänkte på bes då)
Härligt vart en tidig möra idag lell flecka vakna vid 07:00. Så nu väntar jag på broder å hoppas vi får mycket klart med Link sprutet idag. Förhoppningsvis blir de mycket bilder idag
Ja nu kanske kanske oturen vänder för mig. Har varit å hämtat nya kolvar idag. Så nu ska kolvarna å blocket iväg för inmätning å honing. Hoppas allt blir okey. Då är de bara för mig att börja bygga motor