2902
Sök

Vad heter min motor?

93 Inlägg
6 februari 2014
Trådstartare
Hej!

Ska köpa en "ny" motor till min bil, är iväg på semester i två veckor nu så kan ej kolla på motorn och vill beställa den nu. Så undrar om någon kan min motorkod? Har en 855 t5, min motor som sitter i är en 2.3 liters, har alltså en t5 motor.

Tack!

86 Inlägg
6 februari 2014
Jesperkkarlsson skrev:
Hej!

Ska köpa en "ny" motor till min bil, är iväg på semester i två veckor nu så kan ej kolla på motorn och vill beställa den nu. Så undrar om någon kan min motorkod? Har en 855 t5, min motor som sitter i är en 2.3 liters, har alltså en t5 motor.

Tack!

Hej Kompis!
Det ska stå på kamremskåpan!

Annars ska det vara ett bland dessa:

T5/Turbo = B5234T
T-5R = B5234T5
R = B5234T4

Och är du riktigt jäklig så kan du gå in på tex skruvat.se och slå ditt regnr, så berättar dom vilken motor beteckning du har smile  ..stavas det beteckning?
Senast redigerat av fookyu (6 februari 2014)

Röda bilar är skit :(

93 Inlägg
6 februari 2014
Trådstartare
fookyu skrev:
Jesperkkarlsson skrev:
Hej!

Tack!

Hej Kompis!

T5/Turbo = B5234T
T-5R = B5234T5
R = B5234T4

Okej men vanliga 2.3 turbo är B5234T då?smile  om jag hittar en R motor, behöver jag annan kabelhärva och så då?

86 Inlägg
6 februari 2014
Jesperkkarlsson skrev:
fookyu skrev:
Jesperkkarlsson skrev:
Hej!

Tack!

Hej Kompis!

T5/Turbo = B5234T
T-5R = B5234T5
R = B5234T4

Okej men vanliga 2.3 turbo är B5234T då?smile  om jag hittar en R motor, behöver jag annan kabelhärva och så då?

Jag kan dessvärre inte svara på det, finns säkert någon som är mer kunnig på just t5 motorerna här någonstans smile

Röda bilar är skit :(

218 Inlägg
6 februari 2014
Nej du behöver inte en annan elhärva för R-maskin. Det är precis samma maskin fast större Turbo.
T5-R har också precis samma maskin fast inte en större turbo som R har utan den har likadan turbo som en vanlig T5a. T-5R har däremot en Overboost-funktion som ger 15 hästar extra under max 30 sekunder.

Följ gärna mitt projekt på dieseln och lämna en kommentar! :)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=282638

93 Inlägg
6 februari 2014
Trådstartare
Lofarn skrev:
Nej du behöver inte en annan elhärva för R-maskin. Det är precis samma maskin fast större Turbo.
T5-R har också precis samma maskin fast inte en större turbo som R har utan den har likadan turbo som en vanlig T5a. T-5R har däremot en Overboost-funktion som ger 15 hästar extra under max 30 sekunder.

Okej så oavsett vilken turbo femma ja köper så funkar kabelkärvan till den?smile så igentligen är det bara att lyfta ur o i med nya motorn?

Sök