2925
Sök

Diverse problem, bl.a varningslampa för temperatur Audi a6 -96

423 Inlägg
13 februari 2014
Trådstartare
Hej, jag har en Audi a6 -96 med 1.8 liters motorn som pendlarbil, det finns dock några problem med den som jag gärna vill fixa..

Först och främst, förr kom bilen aldrig upp i temperatur så nu i veckan bytte jag termostat i den vilket löste det problemet men gav mig två andra, när jag startar bilen då motorn är varm så är den ofta väldigt svårstartad, måste trycka ner gasen för att den ska tända till och när den väl startar är tomgången väldigt ojämn i början, pendlar mellan ca 400-1400. Samt att varningslampan för temperatur ofta tänds när jag kallstartar bilen, och även ibland under körning, den slocknar dock alltid efter ca 10 sekunder. Kan det vara tempgivaren som spökar här?

Passagerardörren går inte att öppna från insidan, men från utsidan går det. Är det någon vajer eller så som kan gått av, isåfall är den svår att byta och var får man tag i en sån?

Sen när det är kallt ute och man öppnar förardörren så går den inte att stänga sen förrän bilen blivit varm och gått ett tag, händer dock bara när man öppnar från insidan. Vad kan detta bero på?

Sista problemet: varningslampan för bromssystemet lyser, har dessa bilar något system där den varnar för att bromsbeläggen är dåliga?

Mvh Pontus

Sök