3516
Sök

Bmw 523 99-00 konstigt ljud från motorrummet

8 Inlägg
16 februari 2014
Trådstartare
Hej tänkte kolla om någon har tidigare erfarenhet av det här konstiga gnisslande/krasslande ljudet på tomgång. Det låter inte vad jag märkt i fart utan bara vid tomgång rödljus m.m och efter ett riktigt riktigt bra tag körande så slutar det men får den stå 1 timma ungefär och man startar den så låter de igen här är ett klipp jag hittat som är liknade ljud http://m.youtube.com/watch?v=NV5WgY97Sco
Jag tycker själv att de låter som att det har med någon remm eller spännrulle att göra med, men jag är inte så bra på motorer hmm är jätte tacksam för svar

132 Inlägg
16 februari 2014
Kan vara generatorn också. Avlasta remmarna och snurra
på den och alla rullar. Lyssna efter oljud och känn efter
glapp i rullarna.

8 Inlägg
17 februari 2014
Trådstartare
Men det är så tajt där kan jag bara sätta på remmarna sen? Här är det har filmat för att sätta upp fr här :S förlåt skulle ha filmen mer på spännrullarma sad mvh
http://youtu.be/ajSejqIru0Q

132 Inlägg
18 februari 2014
Tycker det låter mest ovanför generatorn, så jag skulle
börja med den.  Köp en reparationshandbok i temabutiken,
då ser du enklast hur du lättar på remmarna och vad du
måste ta loss för att komma åt.
Skulle rullarna snurra lätt och rassla lite går det att pilla
bort dammtätningarna, rengöra lagren, trycka i fett och
sätta dit tätningarna igen. Förlänger livet på dem.

8 Inlägg
18 februari 2014
Trådstartare
Men jag har spreyat 5w 54 eller vad den hette och någon annan billig för remmar och när jag sprejar på där nere vid rullarna så slutar det och spreja på remmen men sen kom det tillbaka efter ett tag och sen spejade jag den där som är till för remmar och sånt den ska smörja något iaf så sprayade jag väldigt mycket men så märker jag senare efter jag kört så ser jag på färddatorn att den drar 2 liter t.o.m mer. bor ungefär 2 mil därifrån hem så märker jag att ljudet kommer tillbaka och bränsleförbrukningen var nere på 1 liter när jag kom hem

132 Inlägg
19 februari 2014
Byt rem då, till ac-n också när du ändå håller på. Sparar dubbeljobb.

Sök