3374
Sök

Ang: Lastbilskort - Kostnad och andra råd

Dä ä bare o åk
798 Inlägg
19 november 2006
Trådstartare
wikberg skrev:
arbetsförmedlingen betalade mitt , hela den kursen skulle tydligen va värd 150 k sa dom , polaren klarade sig på runt 30k för be.ce på körskola.........

Okey, joo har oxå hört att man kan få hjälp från arbetsförmedlingen. Men har dom inga krav eller liknande då typ att man måste ha varit arbetslös en viss tid eller liknande?

Miklen
19 november 2006
Glömde skriva d jue tongue ja har hört att ca 25.000 hos körskola me släp... wink *trött*

Kronan överdriver ju allting när dom säger priser wink
Senast redigerat av Miklen (19 november 2006)

Dä ä bare o åk
798 Inlägg
19 november 2006
Trådstartare
Hehe okey ja det va ju lite skillnad.

Lastbilschaufför
186 Inlägg
20 november 2006
Jag betala runt 120 kronor för själva körkortet (plastbiten).
Sen fick jag stå för hälsoundersökningen själv som inte var nå dyr alls, kanske runt 300 kronor...
Resten fick jag gratis av skolan, gick fordons inriktning transport.
Grymt rolig tid hade man, saknar det!
Men tar man privat kan det kosta allt från säkert 20-50 papp beroende på hur bra det går...
Har hört att en körning går på runt 1100 kronor per gång och så...Men jag vet inte så mycke hur många lektioner och sånt man behöver. Har som sagt tagit alla mina kort på skolan så jag har som inget hum hur det är att ta privat.
Men var beredd på att det kostar saftigt iaf.! Men det är värt pengarna om man vill jobba med det!

Ride Hard-Die Free!

lundwall
20 november 2006
Vad är det för priser i verkligheten, dvs utanför körskola?

180kr för lämp, vad tillkommer mer från Vägverket etc? Jag har nämligen tillgång till handledare och bil+släp för att köra privat med. Vore intressant att se vad det kostar i realiteten.

FreddeK
20 november 2006
Mitt kort kostade 19000kr inklusive 13 körlektioner! men det är utan släp. Företaget betalade det dock=)(volvo snälla jävlar)

137 Inlägg
20 november 2006
Som Freddeponken blev det för mig också mellan 15.000-20.000:- men då ENDAST för C-kort. Ganska saftigt ändå.

"Shackle-razzle-futzal-craz"

Gorgilus addictus
4 762 Inlägg
20 november 2006
racing-jimpa skrev:
Thx dude smile

Jag har snackat med min lärare nu, och han sa att de går på imellan 10-50 000 beroende på hur van man är. smile

Allt för den där jävla hatten!

Dä ä bare o åk
798 Inlägg
20 november 2006
Trådstartare
Okey äntligen lite svar från folk som inte fått sitt från skolan. då vet man ju ungefär vad man kan räkna med. Och tack för att du hörde dej för THEBADGUY!

420 Inlägg
21 november 2006
Hörde också med skolan... fick samma svar som THEBADGUY.... mellan 10-50k...
Senast redigerat av JalleJ (21 november 2006)

12 086 Inlägg
21 november 2006
TEHBADGUY rules wink

1 639 Inlägg
21 november 2006
racing-jimpa skrev:
Halloj!

Funderar starkt på att ta lastbilskort och då är det väl CE som gäller antar ja så man får köra med släp och så? Tänkte höra om det är någon här som nyligen tagit sådant kort så man skulle kunna få någon ungefärlig kostnad och hur lång tid det brukar ta osv. Kan man läsa teori och så hemma eller MÅSTE man vara med på vissa kurser? Ja som sagt om det är någon med nytaget kort eller någon som endå har erfarenheter, dela med er vet ja smile

mvh // Jimpa

Mycket svårt att få jobb om du endast har själva körkortet...
Man bör ha en komplett yrkesförarutbildning om man ska kunna få jobb som chaffis !
Har själv hela rubbet, det tog ca ett halvår att få en komplett utbildning, kostnad = gratis...

Om du bara tar CE kort så MÅSTE du i alla fall komplettera med ADR (farligt gods) om du ska ha någon chans ! Men du kanske bara vill ha korten för skojs skull ?!?! smile

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

Dä ä bare o åk
798 Inlägg
21 november 2006
Trådstartare
Hehe nee såklart vill ja inte ha kortet inramat på väggen! Varför skulle det vara ett måste att komplettera med adr? allt som körs på vägarna är väl inte farligt gods?

498 Inlägg
21 november 2006
racing-jimpa skrev:
Hehe nee såklart vill ja inte ha kortet inramat på väggen! Varför skulle det vara ett måste att komplettera med adr? allt som körs på vägarna är väl inte farligt gods?

nej iofs, men du är inte lika intressant för ett företag om du inte har ADR!

C70 byggande djurvårdare
545 Inlägg
21 november 2006
Började me c kort i september o så här va kostnaderna då:

Hälsoundersökning 500kr
Startpaket m teori o körning; 4 st dubbellektioner a 80 min 5800kr
Teoriprov 200kr
Uppkörning 1170+ 840kr
Dubbellektion  1100kr/st
4st dubbellektioner 5800kr

Två ord räcker, SAAB knäcker

lundwall
21 november 2006
Saab_girl skrev:
Började me c kort i september o så här va kostnaderna då:
Hälsoundersökning 500kr
Startpaket m teori o körning; 4 st dubbellektioner a 80 min 5800kr
Teoriprov 200kr
Uppkörning 1170+ 840kr
Dubbellektion  1100kr/st
4st dubbellektioner 5800kr

Ah, perfa. Tack. Då vet jag kostnaderna utöver eventuella körskolor.

Jag är faktiskt mest ute efter C, inte CE, för att kunna köra lastbilsreggad husbuss så småningom.

Dä ä bare o åk
798 Inlägg
21 november 2006
Trådstartare
andreas_940 skrev:
racing-jimpa skrev:

Nej det förstår jag oxå men om man först tar ce-kort så kan man väl läsa in adr senare lr?

498 Inlägg
21 november 2006
racing-jimpa skrev:
andreas_940 skrev:
racing-jimpa skrev:

Nej det förstår jag oxå men om man först tar ce-kort så kan man väl läsa in adr senare lr?

jodå de är nog inga problem att göra så

Race mekaniker
26 Inlägg
21 november 2006
skaffa en privatperson att öva med. det gjorde jag o mitt kostade 5000 (C)

Four rings to rule them all=)
Audi S4

320 Inlägg
23 november 2006
precis som  MrCelica  säger är det ADR intyg som är viktigt.

nu undrar jag, om jag  teoretiskt  övningskör privat med lastbil.
kan man då i princip  skippa lektioner (om nu trafikskolan anser det inte behövs)
för att gå direkt till uppkörning, skrivning o så ?

hur långt går det pressa skiten igentligen ekonomiskt?!  tro fan 10 tusen kan räcka.
på körskolan i min stod det ca 1 timmes lektion kostade ca 500spänn för  C/CE.

Sök