Tjenare tjenare!
Det är så att jag är ganska trötter på att åka runt och vipps så ständer sig varnings/info lampan ang Parkerings Assistans service ska göras, och efter ett 10-sec så kommer Slapvagns service.. Så klickar bort det och sen tänder bilen alla varnings tecken samt info lampan, samtidigt kommer, Bromsar, P-broms, SRS, etc upp i info rutan, Antispin/sladd, p-broms, bromsar etc lyser och hastighets/vartals mätaren dör, samtidigt så "nollar" den trippen och klockan.. Tillägger att min stereo är pajj, lever sitt egna lilla liv, så när den väl går så gör de min dag typ...
Grejen är att jag har testat att stänga av bilen i samband med detta, startar utan problem, bilen går precis som vanligt, dock att blinkers ( 3-steg ) funkar inte som den ska när detta händer, reläet klickar inte, men ser att det blinkar. Belysningen i dörrarna blinkar samt händer ibland att belysningen i taket blinkar till , mycket sällan..
Diesel värmaren har jag typ 90% chans på att den INTE startar. Så är ganska glad när det är varmt i bilen max 1 gång i veckan typ..
Det som jag blivit tillsagd att byta vart PAM, Parkerings Assistans Module, och ny mjukvara i den men samma problem uppstår..
Är de någon i närheten av 3-stads området som är grym på detta och kanske kan felsöka för en mindre peng så man vet vad man bör kolla på i elektriska delar eller om det är glapp/trasig kabel?
Volvo snackar på att det kan vara något med Hög/låg signals kablar, men som sagt fattar inget av detta förutom att min stereo är trasig
Felkoder som jag får i VIDA,
DIM-U025200 Utebliven kommunikation med styrenhet dragkrok (TRM)
PAM-U01400 Utebliven kommunikation med central elektronikstyrenhet (CEM)
PAM-U048400 Ogiltig data mottagen från styenhet dragkrok (TRM) ( Främre/bakre parkeringshjälp, Fungerar inte, KS )
PAM-U001000 MS-CAN kommuniksationsbuss ( Främre/bakre parkeringshjälp, Fungerar inte, KS )
PAM-U042200 Ogiltig data mottagen från central elektroniktyrenhet (CEM) ( Främre/bakre parkeringshjälp, Fungerar inte, KS )
TRM-B110262 Bromsljus, släpvagn - Algoritmfel - Jämförselfel
DIM-U015900 Utebliven kommunikation med styrenhet parkeringshjälp ( åtgärdat men kommer ändå )
är sjukt tacksam för alla svar och hoppas på vettiga och inte köra bilen till skroten inlägg..
![http://www.ladda-upp.se/tumnagel/udxrmbclphswyo/]()