3694
Sök

Stereo Nollställs :S

17 Inlägg
24 februari 2014
Trådstartare
Hej! Har precis köpt en begagnad Panasonic CQ-Q7305N till min S40 -00 och har köpt en iso adapter till den.

Kopplat in den nu men varje gång jag stänger av bilen så nollställs alla inställningar, har läst runt lite här där det står något om att byta plats på 2 kablar dock är jag totalt okunnig vad gäller detta.. sad

Tog en bild på hur det ser ut.

http://oi59.tinypic.com/33otojk.jpg

Kan se att det finns en gul kabel där där inget är instoppat, dock hittar jag ingen annan kabel att sätta i där, finns ju en blå men den skall tydligen in till baslådan (den med silvertejp på sen finns de ju en blå där man också kan sätta i något men där finns inget heller.

Någon som vet vad problemet kan vara och isåfall förklara som till ett barn vad som är fel? roll

Mycket tacksam för svar smile

45 Inlägg
24 februari 2014
Den gula sitter ju Y-korsad om man säger så. du får ta ur den ur Y-delningen och sätta i den i den gula som kommer från bilen

1 653 Inlägg
24 februari 2014
Som subaru säger, den gula och röda kabeln som sitter i den röda, ta den gula av dem och sätt i den lösa gula kabeln du har till vänster i bild.
Röd kabel till röd kabel ochgul till gul...

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

17 Inlägg
24 februari 2014
Trådstartare
Tackar! Ska prova det imorrn!

17 Inlägg
25 februari 2014
Trådstartare
Tack det fungerar nu! big_smile

Diamond
540 Inlägg
25 februari 2014
hur kopplar man om kablarna om man vill att stereon skall starta utan att bilen måste vara startad?
samt att den inte tappar minnet?

I'm Rick James Bitch!

NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
25 februari 2014
diamond_ skrev:
hur kopplar man om kablarna om man vill att stereon skall starta utan att bilen måste vara startad?

När jag vill ha så kopplar jag bara direkt till plus på batteriet. Då kan du sätta ihop gul och röd, typ y koppling eller nå

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658

1 653 Inlägg
25 februari 2014
diamond_ skrev:

Du kopplar likadant som på bilden ts la upp, fast gul och röd från stereon ska bägge gå till den gula i bilen istället för den röda (eller vilken kabel som nu är konstantström i din bil)

Gul kabel är konstantström/memory, den röda är tändningsstyrd.
Kopplar man bägge stereons kablar till den röda i bilen så har inte stereon något minne, eftersom man klipper all ström till den.
Sätter du både gul och röd på stereon till den gula i bilen kommer stereon inte stängas av med tändningen, då måste man stänga av den manuellt.
Tänk på att gul och röd kabel i bilen kan vara olika avsäkrade.
Koppar du som det är tänkt, gul till gul och röd till röd så kommer stereon ha minnesström och stängas av när man slår av tändningen.
Senast redigerat av Thullen (25 februari 2014)

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

Sök