Jag hade tidigare en likadan bil som du (dock sedan men det spelar ingen roll för effekten) dock så brann styrboxen av någon anledning, misstänker att en hjälpstart till en bil med helt nedkört batteri gav nån konstig strömspik som dödade boxen. Hur som, fick tag i en beggad box (vilket kan vara ett helvete till just TSQ då den inte är fullt så vanlig), en utbytesbox kostar 7000 på VAG, en renköpt box 15000 vilket man ska ha i åtanke om det blir något fel. Den beggade boxen jag fick tag i var inte chippad som den jag hade innan men jag kan inte påstå att jag märkte någon skillnad alls, har man en vanlig 150 hk 1.8T så är skillnaden duktigt mycket större då den framförallt ger ett helt annat register, en original 1.8T 150 hk lägger på nåt sätt ner verksamheten vid 4500 varv, den skjuter liksom inte på längre. TS har ett helt annat beteende, den tar fram stora spaden vid 3000 varv och skyfflar sen på allt vad skiten håller hela vägen till varvstopp. När man chippar en 150 hk får man samma register som TS har original, på TS gör chippet i mina ögon inte ett skit i skillnad utan gör bara att man blir låst till att tanka 98 oktan eller bättre vilket kan vara ett otyg då många mackar tagit bort just 98 för att få plats med en spritpump istället...
Kort sagt, spara dina pengar till något annat, chip i TS ger ingen större skillnad mot original, den är ganska pigg och har ett bra effektregister redan från början till skillnad mot vanliga 150 hästaren som är uselt tråkig i jämförelse...
Senast redigerat av TS_quattro (6 mars 2014)
Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!