Hallå! Har länge funderat på att starta en projekt tråd här på Garaget, men det har aldrig blivit av. Så nu tänkte jag att jag ska sätta igång!
Köpte denna bil för ca 2 månader sedan. Förra ägaren har tagit väl hand om den. Bilen har rullat just över 23000mil, och är kanske 99% rostfri. Är chippad och bytt avgassystem så borde ligga över 300hk.
Jag har inga speciella framtidsplaner, utan kommer lägga upp det som händer. Lite småfix osv.
Över till bilderna...
Senast redigerat av GuggeKarlberg (10 januari 2015)
Funderar på att montera in min turbomätare, någon som har ett tips på vart det ser snyggt ut? Tycker inte de passar in någonstans med inredningen i beige
Ett ställe där det kan passa in schyst är vid svarta täckkåpan vid spegeln på insida dörr, finns hållare anpassade för det stället! Den triangelformade täckkåpan alltså
Ett ställe där det kan passa in schyst är vid svarta täckkåpan vid spegeln på insida dörr, finns hållare anpassade för det stället! Den triangelformade täckkåpan alltså
Smart! Ska kolla om det går att lösa på något sätt utan att behöva köpa en färdig
Smart! Ska kolla om det går att lösa på något sätt utan att behöva köpa en färdig
Jo det borde gå å fixa själv, för dom hållare jag sett är också enbart kolfiber!? vilket inte alltid faller alla i smaken eller stilen man är ute efter!
Jo det borde gå å fixa själv, för dom hållare jag sett är också enbart kolfiber!? vilket inte alltid faller alla i smaken eller stilen man är ute efter!
Har också sett dom ^^ ska försöka fixa imorgon på morgonen så kanske blir en update då
Märkte igår att bilen hade läckt olja. Såg sedan att det ligger olja ovanpå glykolen i expansionskärlet, så efter lite hjälp här på Garaget verkar det som att oljekylaren har lagt av. Så blir väl att beställa en, och får hoppas på att fixa det nästa vecka
Så såg det ut i expansionskärlet, allt det mörka ni ser inuti var olja ovanpå
Började i söndags med att byta till mina "sommarmattor"
Där satt dom!
I solskenet!
Bättre bild på motorn
Och sen var det förstört.... 4liter glykol på mattorna..
Bara att börja ta ut mattorna och spola av
Fram med vattendamsugaren!
Och börja ta bort
Fungera jävligt bra!
Nästan som innan!
Sen fick jag kylaren också!
Bara att börja ta bort! Skulle först ta ut kylaren uppifrån och tänkte satan vilket jobb, tills vi lyfte upp bilen och såg att det blir mycket lättare underifrån glömde dock fota ganska mycket
Lite lösa slangar
Fläkten lös!
Börjar hända lite!
Nästan nere! Fick hänga upp ACn så den inte följde med kylaren
Sen fick man flytta över lite delar från gamla kylaren!
Som dessa!
Intercooler'n på!
Kåpan fläkten sitter på ska flyttas över
Och där satt den!
Och där börjar det bli klart! Fotade inte det sista då vi började få det lite stressigt att bli klara så kopplade bara in alla kontakter och sånt! Men nu sitter den där!
Dock på vägen hem provade jag accelerera för att kolla så den gick bra, och då ryckte den till och tvärdog... Gick ut och kollade under bilen och såg att den undre slangen till intercoolern hade lossnat så satt in den igen och drog åt den utav bara fan! Nu sitter den iallafall men nu lyser min lampa för "fel i motorelektronik" eller vad den nu står för :S Men får kolla upp det imorgon
En bild på bilen nu
OCH sen blev det ett lite spontanköp så kommer bli en till update till helgen hoppas jag när jag monterar den