På brorsans så drog vi kablarna under listerna längs sidorna vid dörrarna, det gick smidigt iallafall! Bara dra ström på ena sidan och RCA/Remote på andra sidan...
På brorsans så drog vi kablarna under listerna längs sidorna vid dörrarna, det gick smidigt iallafall! Bara dra ström på ena sidan och RCA/Remote på andra sidan...
Får kolla upp det, tack! Vet du vart man kan få igenom kabeln från motorrummet till kupén?
På brorsans så drog vi kablarna under listerna längs sidorna vid dörrarna, det gick smidigt iallafall! Bara dra ström på ena sidan och RCA/Remote på andra sidan...
Får kolla upp det, tack! Vet du vart man kan få igenom kabeln från motorrummet till kupén?
OM jag minns rätt så ska det finnas ett hål precis ovanför pedalerna nånstans, en gummigenomföring...
På brorsans så drog vi kablarna under listerna längs sidorna vid dörrarna, det gick smidigt iallafall! Bara dra ström på ena sidan och RCA/Remote på andra sidan...
Får kolla upp det, tack! Vet du vart man kan få igenom kabeln från motorrummet till kupén?
OM jag minns rätt så ska det finnas ett hål precis ovanför pedalerna nånstans, en gummigenomföring...
Korrekt. Alldeles ovanför pedalerna finns det en alldeles utmärkt genomföring. Klipp hål i dessa "strutar" och igenom med kablarna.
För övrigt så är ventilhattarna inte så vackra tycker jag, då R-et står för Type-R, som i Honda.. Det finns ventilhattar med det rätta R-et.
Och..behåll baklyktorna. Dessa är så mycket snyggare - trots att dom är original - än alla andra eftermarknadslyktor.
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Får kolla upp det, tack! Vet du vart man kan få igenom kabeln från motorrummet till kupén?
OM jag minns rätt så ska det finnas ett hål precis ovanför pedalerna nånstans, en gummigenomföring...
Korrekt. Alldeles ovanför pedalerna finns det en alldeles utmärkt genomföring. Klipp hål i dessa "strutar" och igenom med kablarna.
För övrigt så är ventilhattarna inte så vackra tycker jag, då R-et står för Type-R, som i Honda.. Det finns ventilhattar med det rätta R-et.
Och..behåll baklyktorna. Dessa är så mycket snyggare - trots att dom är original - än alla andra eftermarknadslyktor.
Perfekt
Köpte ventilhattarna då dom var billiga och jag inte gillade de vanliga svarta Såg bara att det stod Volvo R ventilhattar så då blev det ett köp
Har funderat mycket på det där, tänkte ju först köpa andra strålkastare fram, men det har jag bestämt att jag inte ska göra. Klarglasen är ju trots allt riktigt vackra. Bakljusen vet jag inte ännu, men kan inte tänka mig ändå att det skulle passa med andra bakljus, så blir nog inte att byta ändå
OM jag minns rätt så ska det finnas ett hål precis ovanför pedalerna nånstans, en gummigenomföring...
Korrekt. Alldeles ovanför pedalerna finns det en alldeles utmärkt genomföring. Klipp hål i dessa "strutar" och igenom med kablarna.
För övrigt så är ventilhattarna inte så vackra tycker jag, då R-et står för Type-R, som i Honda.. Det finns ventilhattar med det rätta R-et.
Och..behåll baklyktorna. Dessa är så mycket snyggare - trots att dom är original - än alla andra eftermarknadslyktor.
Perfekt
Köpte ventilhattarna då dom var billiga och jag inte gillade de vanliga svarta Såg bara att det stod Volvo R ventilhattar så då blev det ett köp
Har funderat mycket på det där, tänkte ju först köpa andra strålkastare fram, men det har jag bestämt att jag inte ska göra. Klarglasen är ju trots allt riktigt vackra. Bakljusen vet jag inte ännu, men kan inte tänka mig ändå att det skulle passa med andra bakljus, så blir nog inte att byta ändå
Hm..ventilhattarna kanske har det "rätta" R:et då..skummade bara igenom lite hastigt. Klarglasen tycker jag absolut du ska ha kvar. Dock kanske en XC-grill är på sin plats, om du inte tycker det är för tjatigt?
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Korrekt. Alldeles ovanför pedalerna finns det en alldeles utmärkt genomföring. Klipp hål i dessa "strutar" och igenom med kablarna.
För övrigt så är ventilhattarna inte så vackra tycker jag, då R-et står för Type-R, som i Honda.. Det finns ventilhattar med det rätta R-et.
Och..behåll baklyktorna. Dessa är så mycket snyggare - trots att dom är original - än alla andra eftermarknadslyktor.
Perfekt
Köpte ventilhattarna då dom var billiga och jag inte gillade de vanliga svarta Såg bara att det stod Volvo R ventilhattar så då blev det ett köp
Har funderat mycket på det där, tänkte ju först köpa andra strålkastare fram, men det har jag bestämt att jag inte ska göra. Klarglasen är ju trots allt riktigt vackra. Bakljusen vet jag inte ännu, men kan inte tänka mig ändå att det skulle passa med andra bakljus, så blir nog inte att byta ändå
Hm..ventilhattarna kanske har det "rätta" R:et då..skummade bara igenom lite hastigt. Klarglasen tycker jag absolut du ska ha kvar. Dock kanske en XC-grill är på sin plats, om du inte tycker det är för tjatigt?
Det är ju inte det "riktiga" Volvo R'et men stod Volvo R ventilhattar så det fick duga ska bli att behålla klarglasen har ju xc-grillen, om det var det du menade? Förstod inte riktigt
Skulle ju koppla basen förra helgen, så jag gjorde det, drog kablarna och kom sedan på att jag glömt att fota det enda jag fotade var hur dom är placerade, och det fotade jag innan kabeldragningen menmen...
Så är dom placerade i bagaget
Har glömt att fota massor med saker jag gjort men började iallafall att spola igenom kylsystemet några gånger till efter kylarbytet, så spolade igenom ca 5 gånger.. nu är det rent
Märkte i finvädret att den börjar bli skitig
Så då tvättas det!
Ursäkta fingret
Sen var det tyvärr allt för nu.. men ska hitta på något att göra här snart blir iallafall att montera turbomätaren någon dag, så det blir det bilder på, sen ska jag byta lite instrumentlampor osv
Har inte hänt mycket men tänkte bara visa hur den står nu i dagsläget
Tvättade av den igår, PLUS... sommarfälgarna på!!
På vägen hem var den redan skitig igen
Sen märkte jag det jag hoppades på att det inte skulle hända..
Klarglaset har fått ett stenskott... Dålig bild, men är ett litet hål som går igenom, kollar man noga ser man den lilla glasbiten ligga inuti strålkastaren. såg att en helt ny strålkastare kostar 2995kr på Vparts. Är det någon som vet om det går att byta BARA glaset på dessa strålkastare? Eller har något annat förslag? nånå, tack för mig!
Sen märkte jag det jag hoppades på att det inte skulle hända..
http://i59.tinypic.com/anexyp.jpg Klarglaset har fått ett stenskott... Dålig bild, men är ett litet hål som går igenom, kollar man noga ser man den lilla glasbiten ligga inuti strålkastaren. såg att en helt ny strålkastare kostar 2995kr på Vparts. Är det någon som vet om det går att byta BARA glaset på dessa strålkastare? Eller har något annat förslag? nånå, tack för mig!
Riktigt fin bil du har. Synd på lampan men Vparts har klarglas glasen oxå.
Sen märkte jag det jag hoppades på att det inte skulle hända..
http://i59.tinypic.com/anexyp.jpg Klarglaset har fått ett stenskott... Dålig bild, men är ett litet hål som går igenom, kollar man noga ser man den lilla glasbiten ligga inuti strålkastaren. såg att en helt ny strålkastare kostar 2995kr på Vparts. Är det någon som vet om det går att byta BARA glaset på dessa strålkastare? Eller har något annat förslag? nånå, tack för mig!
Riktigt fin bil du har. Synd på lampan men Vparts har klarglas glasen oxå.
De blir ju lite billigare än en ny strålkastare Naturligtvis har dom till båda sidor oxå
Tack så mycket! jo det var synd kollade på samma som du länkade på Vparts fast visste inte om det var till klarglas strålkastarna eller bara till de andra "projektor" lamporna. Men tack då vet jag! Får bli att beställa inom snar framtid
Liten update! Bilen har börjat läcka kylarvätska kommer från någon slang bakom motorn vid turbon. Tog lös en slang och bytte klämma men läcker ännu, får kolla vidare på det imorgon. Det rinner bara ut när man har igång motorn.
När domkraften inte hjälper så fixar man det på annat!
Ganska stilig bild jag fick på den i veckan däremot
Ska försöka fixa och fota imorgon, så förhoppningsvis update imorn kväll
Ni kanske kan hjälpa mig här! Jag bytte ju en av de småa kylslangarna då den läckte kylarvätska, och for sedan ut och körde. Märkte då att bilen gick riktigt dåligt, orkade inte accelerera vid gaspådrag, kollade på slangen igen och såg att det blivit ett veck(att slangen är böjd) så vätskan säkert inte kunde komma igenom så lätt, och undrar då om det är felet? Kan effekten påverkas och påverka hur bilen går om en kylarslang är lite böjd, alltså så den stryps lite?
Är det den övre, lilla slangen baktill som läcker?
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.