2541
Sök

Pioneer P99R

BamZe84
21 november 2006
Trådstartare
Tjenare!
Har kommit över den bilstereo en pioneer p99r.
vad jag läst så verkade de vara en tävlings stereo. någon som vet ngt om denna produkt om de är ngt att ha eller man ska kränga den på blocket o köpa ngt annat ?

tacksam för svar!

Mvh

458 Inlägg
21 november 2006
BamZe84 skrev:
Tjenare!
vad jag läst så verkade de vara en tävlings stereo. någon som vet ngt om denna produkt om de är ngt att ha eller man ska kränga den på blocket o köpa ngt annat ?

tacksam för svar!

Mvh

Har haft denna spelare och den är otroligt bra.. Vad ska du ha för ljud i bilen?
Ska du tävla?

mvh

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
21 november 2006
BamZe84 skrev:
Tjenare!

tacksam för svar!

Mvh

För några år sedan användes den i vissa klasser (inte de värsta klasserna) men den är ju snart 5år så det är idag ingen som använder den för tävlingsbruk. Men den funkar absolut om man inte skall tävla i de högre klasserna!

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

458 Inlägg
21 november 2006
Den funkar skit bra i tävlingarna big_smile

Reparatör
306 Inlägg
21 november 2006
Klart du ska behålla den. Det är en helgrym spelare om du kör den ihop med processorn.
Kör själv med en sån och tänker aldrig byta ut den.
Enligt en representant ifrån pioneer så är där ingen motsvarighet ljudmässigt på marknaden.
(Såvida man inte kör med ODR-serien)

458 Inlägg
21 november 2006
Jerry skrev:
Klart du ska behålla den. Det är en helgrym spelare om du kör den ihop med processorn.
Enligt en representant ifrån pioneer så är där ingen motsvarighet ljudmässigt på marknaden.

Håller med här!

6 851 Inlägg
21 november 2006
Vad jag hört (köpte den inte själv) så skall det vara lite jox med att ställa in den, OM man inte är duktigt.Kan vara lite bök för den som inte är van vid tidskomp,EQ m.m..
Men har även hört att ljudmässigt så skall den vara, som bla. JonasH och Kojloj skriver, helt ok. även om man skall börja att tävla.. (läs lägre klasser)

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
21 november 2006
Jerry skrev:

Och den säljaren har helt fel. Det finns idag maskiner (flertalet) som är både billigare och bättre.

Från bland annat Pioneer själva (finns iallafall 3 värre modeller, P9, RSD7, och P88), från Alpine (minst 3 modeller) samt Sony (2-3 modeller)

MEN, det är inget fel på P99an, men den är några år och det har hänt en hel del sen den kom..

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

Nästan nybörjare
145 Inlägg
22 november 2006
om du inte vill ha den o inte kommer med nåt fantasipris kan jag köpa den av dig sålänge den funkar! hade en innan, men den blev stulen. den är inte så svår o använda, men det finns inget inbyggt steg i så du måste ha slutsteg.

Full fart, spar tid.
Lilla projektet dådå... http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=41732

458 Inlägg
22 november 2006
jonash skrev:
Jerry skrev:

Och den säljaren har helt fel. Det finns idag maskiner (flertalet) som är både billigare och bättre.

Från bland annat Pioneer själva (finns iallafall 3 värre modeller, P9, RSD7, och P88), från Alpine (minst 3 modeller) samt Sony (2-3 modeller)

MEN, det är inget fel på P99an, men den är några år och det har hänt en hel del sen den kom..

mvh Jonas

Möjligt.. men man kan inte räkna med att alla ska vara med i de större tävlingarna.. Annars
är jag med dig helt.. Finns massor av bra spelare nu.. Men han kanske tänkte i samma prisklass som du får P99 för idag!? Inte vet jag :S

mvh

Sök