Tja igen!
tänkte fortsätta att dra en snabb sammanfattning på väg till dagens datum idag !
efter att jag installerade den TMIC i, installerades även en baslåda och slutsteg, funkade sådär, steget gick åt helvete efter ca en vecka och har inte blivit ersatt sedan dess....
sen dess har jag bara haft roligt med bilen och kört en del race och glidit runt (min bil är nämligen även min vardagsbil!)
här kommer lite bilder från sommaren:
Denna Bmw har ju ingen chans fast han har en del pulver under huven
spinner ju bara med RWD
Här kör jag stege
förlorade dock mot en likadan bil som min bara för han hade 3" downpipe
En 242a med skrämd t5a är väl inga problem
kan även bjuda på en film med lite sladd
man måste ju bara älskar ljudet av boxer-motorer!
http://www.garaget.org/video/143289Mot sommarens slut moterade ett 3" rör helavägen från turbon med fake cat, tog en hel natt att få på det!
har dock inga bilder av detta för jag inte kan hitta dom någonstans
sen händer det som ingen vill ska hända!
Sista kvällen på sommaren på sista race sträckan under sista racet kör jag upp emot en EVO 9 och tänker att nu ska jag dra han.... (hade haft problem med han hela sommaren
)
låser upp diffen på 50/50 varvar utav bara helvete och flyger iväg, ungefär halvvägs ner för sträckan så hör jag hur bilen låter konstigt och släpper av gasen, hör lite tyst hur bilen knackar.. kör lugnt hem och parkerar i garaget.
går ut dagen efter för att se om jag kan lokalisera var ljudet kommer ifrån, det kommer från motorn....
antar det värsta (lagerras) och stänger av bilen och ställer in den för vintern.
en liten film på det knackande ljudet (återigen får min tjej agera hjälpreda):
http://www.garaget.org/video/143290Ringer upp till Autotech Motorsport i Trollhättan och pratar med Micke som säger att jag ska ringa tillbaka efter nyår och så ska vi lösa det.
sakt och gjort någon vecka efter nyår ringer jag upp och säger till att jag kommer upp den 30/1 med bilen så dom kan börja riva motorn.
Tog ca 2 timmar att få på bilen i svin kallt väder, allt gick emot oss saknade kontakt för släpet (jävla BMW som ska ha speciell kontakt
) bilen var för låg så fick leta upp plankor sen hade ingen av oss surrat en bil på släp förut så det tog lite tid.
De river motorn redan veckan efter och kommer fram till att det är just vevlagerras...
Bestämmer oss för att bygga smidd botten när vi ändå har allt nere.
detta är en ungefärlig lista på allt som ska göras!
-Smidda stakar
-Smidda kolvar
-Race vev och axel lager
-Ny Kamrems-sats
-Cosworth 12mm uppgraderad oljepump
-"värre" tändstift
-Walbro 255l soppapump
-borra upp cylindrarna till 93mm
-mappa den när allt är klart (förhoppningsvis så blir det med launch control och lite annat lull lull)
har tyvärr inga bilder av bygget för tillfället då jag inte vill tjöta på Micke, ska försöka mig upp till dem i veckan och snacka och ta lite kort.
det är ungefär där jag är idag.
så nu tackar jag för mig för idag
kommer droppa in lite små delar imorgon