2523
Sök

Varför är alla så anti-kombi?

Meister
6 763 Inlägg
21 november 2006
racefan skrev:
kombi e ju det rätta..ta rs2 rs4 mm
eller körde inte volvo btcc med en combi också?
sedaner brukar ju mest va plastraketer

första året som vovlo var  med i btcc åkte dom med 855 och den hade bättre aerodynamik så den gick jävligt bra. därför blev det förbud mot kombi-bilar. så sattsa på en kombi om ni ska åka bana. fast volvo gjorde de för att visa upp sig i början men de gick ju bra.. tyvärr fick dom ju inte hålla på längre

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
21 november 2006
En fördel med combi är ju att man kan trycka in mera ljud i dom och samt att det är enklare att få basen att låta bra och mycket i hela bilen (ingen hatthylla som skymmer).

73 Inlägg
21 november 2006
kör just nu en kombi som jag trivs som fisken i vattnet.

Min drömbil är en kombi... Audi RS6 .. - stor tung & jävla fartvidunder. med lastyta till flertalet Basar, TFT skärmar osv + en massa brudar..

mot en liten 2sits, el alldeles för kompakt sedan.

Sedan så är just en kombi så snygg, med mörka rutor & snygga fälgar.

det var min kommentar det,.
Senast redigerat av HJacobsson (21 november 2006)

zputnic
22 november 2006
Tycker nog att en lätt stylad kombi är det bästa man kan ha.

Lasta mycket grejjer när man ska på turne

Apropå att kombbilar kör som idioter och ska om alla .
Så är det nog säljare ock servicemontörer som skulle va på plats helst igår.

/Micke

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
22 november 2006
NI kan ju sitta o säga att kombi är osportsliga töniga och slöa... men jag diggar fortfarande RS2, RS4 och RS6 wink  säg mig att dom inte är sportiga wink

Bmw osv..

2 652 Inlägg
22 november 2006
jag har själv kombi pga att jag fick unge o de för ju med sej barnvagn + massa prylar så fort man ska någonstans .

så jag skaffa mej en s2 avant . som jag tycker e en av dom bästa bilar jag haft .
dom s2 coupe jag kört är ingen skillnad i köregenskaper mot min avant .

skulle aldrig byta mot en coupe \sedan även om jag inte haft barn .

8 Inlägg
22 november 2006
skiter fullständigt i om det e en combi eller inte bara dom går utav bara helvete!

tuning

2 652 Inlägg
22 november 2006
tuning_king skrev:
skiter fullständigt i om det e en combi eller inte bara dom går utav bara helvete!

rätt inställning de där smile

saabtok
1 306 Inlägg
22 november 2006
Finns  många snygga  kombi tex min hahaha

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar

1 639 Inlägg
22 november 2006
ToXtreme skrev:
Jag förstår inte varför så många har något emot kombi-bilar... vad är det för fel på dem? =/

Tyck till och berätta för mig vad det är för fel resp. rätt med kombi-bilar!

Och säg varför ni har dessa fördomar mot en helt underbart bra bilkategori!

(Även ni som är för kombi-bilar får skriva tongue)

MVH Falk, kombi-älskare

Det går helt emot min livstil att åka radhuscontainer... smile
Bättre en bystig blondin i framsätet på en sportbil än en lönfet fruga, 5 ungar och en schäfer i v70'n, hehehe...

Skulle möjligtvis kunna tänka mig att ha en som extrabil om jag behövde frakta mycket skit hit o dit men om jag tvingades att endast ha en combi så blev det nog repet...
Senast redigerat av mrcelica (22 november 2006)

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

.......
2 655 Inlägg
22 november 2006
gillar mest bara vissa bmw och audi:s kombi bilar. men tänk ändå att ha en kompi, hur jätte högtalare och feta basar man kan få platts me wink

saabtok
1 306 Inlägg
22 november 2006
mrcelica skrev:
ToXtreme skrev:
Jag förstår inte varför så många har något emot kombi-bilar... vad är det för fel på dem? =/

MVH Falk, kombi-älskare

Bättre en bystig blondin i framsätet på en sportbil än en lönfet fruga, 5 ungar och en schäfer i v70'n, hehehe...

Skulle möjligtvis kunna tänka mig att ha en som extrabil om jag behövde frakta mycket skit hit o dit men om jag tvingades att endast ha en combi så blev det nog repet...

Nej ja menar de  ja kör ju hellre en renault clio  *asg*

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar

3 627 Inlägg
22 november 2006
Trådstartare
mrcelica skrev:
ToXtreme skrev:

MVH Falk, kombi-älskare

Hmm... men se det såhär då? Varför nöja sig med 1 storbystad blondin när du kan ha 4stycken tongue Bara för att du vill vara lite tuff och köra "sportbil" wink

Det har ju helt och hållet med vad du väljer att använda din bil till! big_smile

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

1 639 Inlägg
22 november 2006
Greatsnyggo skrev:
mrcelica skrev:
ToXtreme skrev:

MVH Falk, kombi-älskare

Nej ja menar de  ja kör ju hellre en renault clio  *asg*

Ja, lite vettigare för 2 pers som vinterbil än en combi ???? *asgarv*

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

FreddeK
22 november 2006
mrcelica skrev:
ToXtreme skrev:

MVH Falk, kombi-älskare

Hahaha...tror jag satte i halsen. haha

Solfilmsmontör på Mellby Solfilm
605 Inlägg
22 november 2006
Får nog allt säga att jag å sambon löst bil bekymret ypperligt! På våran uppfart står det en tung men pigg tysk (A4 avant) samt en liten rumpvikande japan (Miata)!!!
Å kombin é super go att köra, man åker lixom bara med! Sen e det ju inte fel att den har ett stort å rymligt bagage som gladeligt sväljer allt vad shoppingkassar heter! Till skillnad ifrån Miatan som e full lastad efter ett kexchoklad å 1½liter Coca-Cola, fast den e ju kul å köra oxå men på ett helt annatvis....

Å en Clio skulle jag aldrig välja som just vinterbil...krocksäkerheten é alldeles för låg för det.

Å e det bara en stor bystad blondin du vill ha så kan du ta vilken bil som helst bara du kan få henne att tro att den e dyr....wink
Men vill du ha en hot å smart brunett så krävs det lite mer än en bil att komma med...wink

mellbysolfilm.se - monterar solfilm till din bil!

3 627 Inlägg
22 november 2006
Trådstartare
HardcoreHunny skrev:
Får nog allt säga att jag å sambon löst bil bekymret ypperligt! På våran uppfart står det en tung men pigg tysk (A4 avant) samt en liten rumpvikande japan (Miata)!!!
Å kombin é super go att köra, man åker lixom bara med! Sen e det ju inte fel att den har ett stort å rymligt bagage som gladeligt sväljer allt vad shoppingkassar heter! Till skillnad ifrån Miatan som e full lastad efter ett kexchoklad å 1½liter Coca-Cola, fast den e ju kul å köra oxå men på ett helt annatvis....

Å en Clio skulle jag aldrig välja som just vinterbil...krocksäkerheten é alldeles för låg för det.

Å e det bara en stor bystad blondin du vill ha så kan du ta vilken bil som helst bara du kan få henne att tro att den e dyr....wink
Men vill du ha en hot å smart brunett så krävs det lite mer än en bil att komma med...wink

Mycket bra sagt smile

Kom på den perfekta bilen som skulle passa en hot å smart brunett wink

En 745 mä avsågat tak^^ Cabbe och Kombi i en och samma roll
Senast redigerat av ToXtreme (22 november 2006)

Solfilmsmontör på Mellby Solfilm
605 Inlägg
22 november 2006
ToXtreme skrev:
HardcoreHunny skrev:

Mycket bra sagt smile

Kom på den perfekta bilen som skulle passa en hot å smart brunett wink

En 745 mä avsågat tak^^ Cabbe och Kombi i en och samma roll

Hahaha!!! Hohohoho!!!! Hihihihi!!!
Smaken e ju som baken så det kanske passar ngn, vad vet jag....
Men mig hade du då aldrig fått med i en sådan kärra!! roll

mellbysolfilm.se - monterar solfilm till din bil!

22 november 2006
Stor klumpig och ful tycker vissa och andra tycker det är sportigt.. Smaksak och även vad man har för syfte med bilen...

Audi A4 1.8Ts Steg 3
www.johnny.nu

3 627 Inlägg
22 november 2006
Trådstartare
Audi_freak_on_a_leash skrev:
Stor klumpig och ful tycker vissa och andra tycker det är sportigt.. Smaksak och även vad man har för syfte med bilen...

Det ligger det mkt i, men det finns ju många kombibilar som inte är klumpiga, tex 206SW, Alfa 156 SportWagon, V50 mm. smile

Den som klassar dem som klumpiga har någ synfel eller nåt tongue
Senast redigerat av ToXtreme (22 november 2006)

Sök