Hallå, var ute och grejade med bilen och upptäckte att den har läckt olja. När jag tittar på expansionkärlet ser jag att den är blöt av olja och det ligger olja runt locket. När man tittar på sidan av det ser man att ovanför kylarvätskenivån ligger det som en till nivå fyllt med olja. Alltså olja enda upp till locket nästan?? Vad är fel? För antar att det inte ska vara så :o
Går den som den ska och kylarslangarna inte blir stenhårda när motorn är igång så lutar det åt kylaren. Och då får man byta ut hela. Det som brukar hända är att väggen mellan delen om innehåller vatten och den/dem som innehåller olja spricker till slut och då blandas vatten och olja.
Går den som den ska och kylarslangarna inte blir stenhårda när motorn är igång så lutar det åt kylaren. Och då får man byta ut hela. Det som brukar hända är att väggen mellan delen om innehåller vatten och den/dem som innehåller olja spricker till slut och då blandas vatten och olja.
Den går som den ska, helt perfekt när man accelererar. Har inte kollat slangarna, men får väl göra det. Skulle du kunna länka någon kylare som är den jag behöver? Hittar inte och förstår inte vilken modell det är :s
Om du tittar på höger sida så är det 2 små anslutningar som är pluggade. Där sitter oljekylaren, men det går inte att byta separat utan man måste byta hela kylaren.
Om du tittar på höger sida så är det 2 små anslutningar som är pluggade. Där sitter oljekylaren, men det går inte att byta separat utan man måste byta hela kylaren.
Tackar! Men spelar det ingen roll om min motor är en B5234T4 och den som kylaren du länkade är till en B5254T, och att den du länkade är till en -97?
Kom ihåg att köpa nya klämmor till slangarna för oljekylningen och nya o-ringar också. Att inte byta klämmorna kan straffa sig rejält. Finns flera exempel där man försökt återanvända klämmorna och det har slutat med att en klämma sagt upp sig och all olja runnit ut med motorbyte som följd.
Kom ihåg att köpa nya klämmor till slangarna för oljekylningen och nya o-ringar också. Att inte byta klämmorna kan straffa sig rejält. Finns flera exempel där man försökt återanvända klämmorna och det har slutat med att en klämma sagt upp sig och all olja runnit ut med motorbyte som följd.
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.