2654
Sök

Volvo 045 -91 lambdavärde för högt. vad för fel

STHLM(S)LOW
420 Inlägg
8 mars 2014
Trådstartare
#21
Rokosa skrev:
Orkar inte läsa hela tråden, men HELA systemet måste va tätt, för det är där bak dom mäter, kommer det med syre in genom ett hål i en burk tex, ja då får du fel värden.

okej tack som fan ska täta mitt minihål:D


The Ultimate Climax Route
419 Inlägg
10 mars 2014
#22
Jag hade för högt lambda värde och byte fördelare lock och rotor och sen vart värdet bra.
Det va ganska mkt överslag inne i locket och jag mätte upp värdet innan och efter bytet och det blev klockrent till besiktningen.

Någon mer som gjort samma sak ?


16 Inlägg
15 mars 2014
#23
Jag bytte fördelarlock rotor och tändkablar så blev värdena bra.

STHLM(S)LOW
420 Inlägg
15 mars 2014
Trådstartare
#24
jman_406 skrev:
Jag bytte fördelarlock rotor och tändkablar så blev värdena bra.

de är bara rotor och fördelarlock som inte är bytt resten är nytt:P tack kanske ska göra de då:D


16 Inlägg
15 mars 2014
#25
Ja du får testa det:)

STHLM(S)LOW
420 Inlägg
15 mars 2014
Trådstartare
#26
jman_406 skrev:
Ja du får testa det:)

nu är rotorn och fördelarlocket också NYTT ska jag testa ge den till krister och kolla värderna igen?big_smile


16 Inlägg
16 mars 2014
#27
tooffen skrev:
jman_406 skrev:
Ja du får testa det:)

nu är rotorn och fördelarlocket också NYTT ska jag testa ge den till krister och kolla värderna igen?big_smile

Okej säg till om de blev bättre lr ligger kvar på samma:)

STHLM(S)LOW
420 Inlägg
16 mars 2014
Trådstartare
#28
jman_406 skrev:
tooffen skrev:
jman_406 skrev:
Ja du får testa det:)

nu är rotorn och fördelarlocket också NYTT ska jag testa ge den till krister och kolla värderna igen?big_smile

Okej säg till om de blev bättre lr ligger kvar på samma:)

yes lovar:D



Sök