3489
Sök

Golf iv 1,6 -02 för höga avgasvärden hc och co halt??

97 Inlägg
7 mars 2014
Trådstartare
Polarn har en Golf iv 1,6 -02 som han besikta nu i veckan och fick nedslag på avgasvärderna. blev 2:a på hc och co halt förhöga,

Vad har ni för tips?

En Medlem
405 Inlägg
8 mars 2014
Drar den olja, mycket bensin? Hur går den i övrigt? Är den välservad?

Höga hc värden indikerar oförbrända kolväten dvs du kör igenom för mycket bensin eller olja genom motorn. Katalysatorn mår inte bra av detta heller och kan haverera om man kör länge med misständningar och/eller fet bränsleblandning.

All info är bra info i detta fall.

97 Inlägg
8 mars 2014
Trådstartare
Inget som märkts av, nä den drar som den ska göra. Den går hur fint som helst i motor, jämt och fint inga konstigheter alls. ja det är den enligt gamla ägaren. dock titta vi på tändstiften och oljan och de verkar som att de vvar ett tag sen. idag har vi bytt olja och tändstift. men han undrar om de är värt att bessa igen om han bara gjort det. ?

4 586 Inlägg
8 mars 2014
BmwMusse skrev:
Inget som märkts av, nä den drar som den ska göra. Den går hur fint som helst i motor, jämt och fint inga konstigheter alls. ja det är den enligt gamla ägaren. dock titta vi på tändstiften och oljan och de verkar som att de vvar ett tag sen. idag har vi bytt olja och tändstift. men han undrar om de är värt att bessa igen om han bara gjort det. ?

Beror helt på hur höga värden det var. Skriv gärna vad det var för värden

Jag brukar alltid köra en längre sträcka och låta bilen går varm även låta den vara igång i väntan på min tur. Kan det vara enkelt att motorn inte hade rätt temperatur

Ifall man väntar en 10-15 min innan man får åka in så kan man åka dit på konstiga avgasvärden
Senast redigerat av jocke_gronberg (8 mars 2014)

Sök