Tog ut bilen o vände på den så ja kommer åt att slipa tröskeln på förarsidan och att laga "dörrstoppen" som hade gått helt av en gång i tiden.
Kommer bli så grann när den fått färg och kommer ner på backen typ 7cm.
Då Dörren har slagits upp våldsamt någon gång i siden så fungerade inte dörrstoppen pga dom bakre punktsvetsarna släppt och att själva dörrstoppen hade knäckts på insidan i A-stolpen.
Blev att ta vinkelslipen o kapa upp ett hål så man kom till o svetsa lite samt borra upp dom bakre punktsvetsarna så man kunde svetsa ordentligt.
Började även slipa lite på tröskellådan men blev snabbt trött då jag hittade...
En helvetes massa spackel. vem fan riktar en tröskellåda med bara spackel utan att ens försöka dra ut bucklorna?
Blev så trött på de när ja såg detta så ja packade ihop o drog hem.
Startade dieselkanonen direkt o efter en stund låg man på 22 grader. Men kändes inte som 22 då man låg på golvet med vinkelslip o slipade tröskellådan.
Tröskellådan slipad
Därefter körde ja ut bilen ur garaget o blästrade tröskellådan och bakom gångjärnen till skåpdörrarna. Sen blev de att sopa upp "gummit" efter tröskellådsmassan
Blir den del skit av de.
Detta betyder att de e dags att Tenna!!!
Smetar lite Tenn
Ska på med lite mer tenn på skärmkanten sen
Därefter lite Hyvling/filning av tennet
Imorgon hoppas ja att ja hinner med att lägga lite vanligt polyesterspackel slipa kanterna jämna och lägga epoxy primer.
Blev ingen uppdatering förra veckan då de inte hände så mycket.
Denna helgen hände de dock lite.
Fick lagt epoxi primer på vänstersidan och taket, lagt stenskottsskydd på trösklar o format till kofångaren lite.
Det som återstår innan lackeraren tar över e att lägga slipgrund på kofångare plocka av rutor o lister på dörrarna, så ja e eventuellt klar nästa helg.
Monterade även på dörrar o kofångare för o få en liten helhet.
Det var allt för nu men snart börjar de intressanta med detta projektet.
Den 22e åker bilen till lackeraren vet dock inte när ja får tillbaka den.
jag har ändrat mig än en gång med färgen, nu blir den Galaxy gray som bas ovanpå det blir det silver Flake och ovanpå det blir det voodoo violet (Kandy)
Under tiden bilen är på lackering så kommer jag jobba på med dörrsidorna både fram och bak, och ev börja på baslådan (om ja hinner måtta upp den).
Han har nu fått massa tokiga ideér som har med arirbrush att göra, han snacka något om att måla taket som om de vore dit nitad aluplåt o massa andra tokigheter, vi får se vad galningen kommer göra med bilen..
Bjuder på en bild iallafall.
om runt 4 vecor är bilen hemma i ny skepnad ska bli jävligt spännande.