Jag jobbar som lackerare men jag är en nolla som står och stirrar in i en vägg ;D haha som sagt du kan dämpa genom vattenslipa och polera. Men då kommer det nästan garanterat inte försvinna helt utan synas i vissa vinklar. Så bäst är att lämna in t lackerare så dom får slipa plåtrent, grund och lacka
Låter drastiskt att lackera om en huv eller taket bara för fågelskit, det går att med rätt medel och handhavande polera bort fågelskit. Har sett flera exempel på bort polerad fågelskit både på ljusa och mörka bilar.
Är beredd att hålla med, en skicklig rekondare kan få bort väldigt svåra grejer från lacken utan att man behöver lackera om. Så alla tips borde testas innan man bestämmer sig för att lägga ny lack.
Jag jobbar som lackerare men jag är en nolla som står och stirrar in i en vägg ;D haha som sagt du kan dämpa genom vattenslipa och polera. Men då kommer det nästan garanterat inte försvinna helt utan synas i vissa vinklar. Så bäst är att lämna in t lackerare så dom får slipa plåtrent, grund och lacka
Låter drastiskt att lackera om en huv eller taket bara för fågelskit, det går att med rätt medel och handhavande polera bort fågelskit. Har sett flera exempel på bort polerad fågelskit både på ljusa och mörka bilar.
Är beredd att hålla med, en skicklig rekondare kan få bort väldigt svåra grejer från lacken utan att man behöver lackera om. Så alla tips borde testas innan man bestämmer sig för att lägga ny lack.
Det beror helt på hur den ser ut, hur stor skada den har gjort.. som tex på youtubeklippet så är den ännu inte riktigt igenom klarlacken vad jag kan se, då är det bara rubba bort (men kom ihåg var! för nästa gång du polerar är det inte något tjockt klarlackslager kvar på detta stället)
Men på en bil jag rekondade i våras så va det en stor blaffa på huven som suttit tillräckligt länge för att ha börjat krackulera ner i grundlacken, och då är det bara omlack som gäller...
så syna skadan noggrant, ser du sprickor som är ljusa så är det nere i grunden och då får man leva med det ifall man inte lackar om...
I mitt fall så får jag nog hålla med Sandriz. Det sitter riktigt djupt i min lack. Men i andra fall så kan det kanske vara möjligt att polera bort det. Har pratat med en rekondare å han sa precis som Sandriz. Slipa ner å gör om från början, men hade de varit "färskare" märken så hade de varit möjligt att göra nått åt de.