3770
Sök

Hur får jag ut tankarmaturen 940?

8 Inlägg
12 mars 2014
Trådstartare
tjenare!
Jag har ett problem med att få ut tankarmaturen ur min 940 97:a turbo. Som många vet är det jätte svårt att få ut den och det är de problemet jag har. Vissa säger att de är lättast att ta ner tanken men jag undrar om det är någon som har något bra tips/knep som man kan få ut den ändå på.
Tacksam för svar!
Mvh

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
12 mars 2014
kraftpulver skrev:
tjenare!
Jag har ett problem med att få ut tankarmaturen ur min 940 97:a turbo. Som många vet är det jätte svårt att få ut den och det är de problemet jag har. Vissa säger att de är lättast att ta ner tanken men jag undrar om det är någon som har något bra tips/knep som man kan få ut den ändå på.
Tacksam för svar!
Mvh

Lyft, vinkla och sen vrider du typ 90grader så får du ut den. Det är en baggis

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

4 482 Inlägg
12 mars 2014
precis,förstår inte vad TS menar med att det ska vara "jättesvårt".Är luckan ens borttagen i skuffen?

8 Inlägg
12 mars 2014
Trådstartare
DiwraZ skrev:
kraftpulver skrev:
tjenare!
Tacksam för svar!
Mvh

Lyft, vinkla och sen vrider du typ 90grader så får du ut den. Det är en baggis

Okej tack så mycket, har inte riktigt vågat vrida för mycket på den men jag ska försöka lite mera imorn, hade inte så mycket tid på mig idag.

8 Inlägg
12 mars 2014
Trådstartare
zzr94092 skrev:
precis,förstår inte vad TS menar med att det ska vara "jättesvårt".Är luckan ens borttagen i skuffen?

Kanske inte är så svårt som jag tänkt mig har läst på andra ställen att de skulle vara riktigt svårt, haha jo jag har öppnat luckan wink

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
12 mars 2014
kraftpulver skrev:
zzr94092 skrev:

Kanske inte är så svårt som jag tänkt mig har läst på andra ställen att de skulle vara riktigt svårt, haha jo jag har öppnat luckan wink

Du ska inte ta i med våld... Om jag inte kommer ihåg fel så vrids den moturs. Lyft upp den lite och lirka tills den går att vrida en bit. Sen är det bara att dra ur den, typ.

8 Inlägg
13 mars 2014
Trådstartare
DiwraZ skrev:
kraftpulver skrev:
zzr94092 skrev:

Du ska inte ta i med våld... Om jag inte kommer ihåg fel så vrids den moturs. Lyft upp den lite och lirka tills den går att vrida en bit. Sen är det bara att dra ur den, typ.

Okej tack så mycket ska försöka nu i eftermiddag smile

8 Inlägg
13 mars 2014
Trådstartare
Det har nu löst  sig, det var bara att försöka vrida den moturs 90 grader och krångla ut den sen. Tack för så snabba svar! smile

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
13 mars 2014
kraftpulver skrev:
Det har nu löst  sig, det var bara att försöka vrida den moturs 90 grader och krångla ut den sen. Tack för så snabba svar! smile

Skönt när det ordnar sig

Team VeboTrim
322 Inlägg
13 mars 2014
Kom ihåg när jag bytte pump på min 940. Krongla ett bra tag och fundera på o ta ner tanken men när jag sedan lös med en ficklampa och fatta hur jag skulle göra för o få ut den. Kan man snacka om glädje när jag fick ur skiten 😜

Team VeboTrim @ Facebook

8 Inlägg
14 mars 2014
Trådstartare
TurboAnton skrev:
Kom ihåg när jag bytte pump på min 940. Krongla ett bra tag och fundera på o ta ner tanken men när jag sedan lös med en ficklampa och fatta hur jag skulle göra för o få ut den. Kan man snacka om glädje när jag fick ur skiten 😜

haha känner igen den glädjen wink

Sök