2646
Sök

Hjälp att backen åker ur Golf 2.0 -97

94 Inlägg
14 mars 2014
Trådstartare
Polaren har en Golf 3 som först backen hoppade ut så man fick hålla i växeln hela tiden, men nu så funkar backen inte alls..?

Läste att någon sa att detta va ett typiskt på golfar? Någon som varit med om detta och kan dela med sig om sina kunskaper, eller är det ba att byta låda?

94 Inlägg
14 mars 2014
Trådstartare
Den skorrar bara då man försöker lägga i.

vet inte riktigt vad det är, antar att de är under bilen vid/i lådan? Svårt? finns de nå bild/guide någerst?

1 122 Inlägg
14 mars 2014
Hycklaren skrev:

vet inte riktigt vad det är, antar att de är under bilen vid/i lådan? Svårt? finns de nå bild/guide någerst?

1 Länkaget

2 synkring i lådan åt helvete

gasa nu foer faen!

94 Inlägg
15 mars 2014
Trådstartare
ValP2k skrev:
Hycklaren skrev:

1 Länkaget

2 synkring i lådan åt helvete

ska kika på länkaget, finns det någon bild hur de ser ut? och var ungefär sitter den? Vad är det man ska kika efter, tänkte bussning, eller om den hoppat ur, eller ja, ni fattar..

2 250 Inlägg
15 mars 2014
Fattar tyvärr inte. Men Haynes rephandbok är att rekommendera.

I övrigt lika vilsen i frågan som dig.

94 Inlägg
19 mars 2014
Trådstartare
Meaganeowner skrev:
Fattar tyvärr inte. Men Haynes rephandbok är att rekommendera.

I övrigt lika vilsen i frågan som dig.

Eller vad är det du inte fattade vad jag skrev ;o?
Det skorrar då jag försöker lägga i backen, tidigare ägare sa att backspärren va pajj så man va tvungen att hålla i spaken medans man backar( annars hoppar växeln ur), men nu så tar den inte alls, kan ta lite men det skorrar för fulla muggar då jag ska lägga i backen..

Kan det vara växellänkaget som är pajj?

94 Inlägg
27 mars 2014
Trådstartare
Passar en växellåda från t.ex. en 1.8 till min 2.0 rakt på? om de är samma årsmodell?

Sök