2258
Sök

Turbokonvertering av BMW m20b25

6 Inlägg
14 mars 2014
Trådstartare
#1
Tjenare!

Är sugen på bygga turbo på en bmw e30 med en m20b25 men har ju inte den största ekonomin då jag fortfarade studerar...

Skulle varit schysst om någon här på garaget skulle kunna skriva lite specs på vad som man skulle behöva för att få ut runt 250-300hk för en så billig peng som möjligt smile

/MVH


SQ
1 343 Inlägg
15 mars 2014
#2
Finns mängder av trådar angående ämnet. Men Konvertera och snåla går sällan hand i hand...

http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop … mp;t=59872

Ljudnörd!

6 Inlägg
15 mars 2014
Trådstartare
#3
Jo, jag vet det men skulle vilja ha mer specifikt.

T.ex.

Vad för slags saker som behövs, priser och storlekar på de osvosv.

MVH


4 670 Inlägg
15 mars 2014
#4
Saab IC 100kr
Tryckrör?
535 spridare 3-400kr?
535 lmm 3-400kr?
Omsvetsat org grenrör gratis om du är händig
Saab turbo 4-500kr?
Avgassystem 500-1000kr biltema
Koppling?
Bredbandslambda 13-1400 ebay
Ev ställbar btr 3-400kr ebay
Soppapump? Biltema 500?
Olja genom oljetrycksgivaren slang o kopplingar 1-300kr
Retur ner i tråg = en bit slang o lite svetsning

Osv osv

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=22326
Senast redigerat av Japs-Micke (15 mars 2014)


6 Inlägg
15 mars 2014
Trådstartare
#5
Är du seriös med dessa priser? Verkar isånnafall vara hyffsat billigt för att vara sant yikes


4 670 Inlägg
15 mars 2014
#6
niclasmann skrev:
Är du seriös med dessa priser? Verkar isånnafall vara hyffsat billigt för att vara sant yikes

Beror väl på vart du letar/köper saker. Har en saab IC kom o hämta skiten. Ingen som köper sådant.
Saab snurra vet jag om en för 500 lapp


47 Inlägg
16 mars 2014
#8
Sen kommer koppling .. hoppas du inte tänkt använda den som brukis om du tänkt fulkonventera .. brukar inte vara så bränsleekonmiska wink


338 Inlägg
16 mars 2014
#9
M_lindblad skrev:
Sen kommer koppling .. hoppas du inte tänkt använda den som brukis om du tänkt fulkonventera .. brukar inte vara så bränsleekonmiska wink

Varför?

klabbarpan
3 041 Inlägg
16 mars 2014
#10
Ska du fulkonventera så mappar du nödvändigtvis inte bilen. Utan kör en fetare blandning samtidigt följer bbl ens värden. Då blir förbrukningen högre, därav ej så ekonomiskt smile


338 Inlägg
20 mars 2014
#11
nixon89 skrev:
Ska du fulkonventera så mappar du nödvändigtvis inte bilen. Utan kör en fetare blandning samtidigt följer bbl ens värden. Då blir förbrukningen högre, därav ej så ekonomiskt smile

Jaha, ni menar så då förstår jag.

Btw om man trimmar/turbokonventerar så drar väl bilen lika mycket /samma effekt som orginal före laddtryck?


Sök