tobee: Perfekt exempel på hur V50 är för längre människor. Jag på 176 i fram och sambon på 170 i baksätet fungerar alldeles utmärkt, men man kan uppenbarligen inte vara mycket längre än så.
V50 funkar bra så länge man inte behöver kunna ha någon i baksätet eller lasta något i bagaget ^^
Nu kanske du vill ifrån XC90, annars rekommenderar jag dig att köpa en sådan med starkare motor. En 2.5T XC90 blir man vansinnig på. Den orkar knappt dra sig själv, för att inte tala om att köra släp/husvagn. En XC90 med D5 är underbar!
210 Hk mot 185 Hk i bästa fall?
Förstår inte detta, effekt flyttar bilar och du menar att en med lägre effekt är bättre?
Håller med om att 2.5T är lite för lite i en sådan bil men med mjukvara så är det ca 250 Hk vilker är mera lagom.
Läs på lite om dieselmotor vs bensinmotor så förstår du nog. Alternativt provkör bilarna, stor skillnad. Chippad D5 är nog det bästa, alternativt V8. Men 2.5T hör hemma i s60/v70 och T6 hör inte hemma någonstans.
I vilken bemärkelse? Jag är ganska aktiv på ett internationellt Volvo-forum, mestadels amerikanare där och i stort sett alla har V50/S40 T5 med AWD och är hur nöjda som helst.
I vilken bemärkelse? Jag är ganska aktiv på ett internationellt Volvo-forum, mestadels amerikanare där och i stort sett alla har V50/S40 T5 med AWD och är hur nöjda som helst.
När det gäller etanol konverteringen så är det ju mumma Jag kommer dock inte köra på etanol framöver. Pga incidenten för någon vecka sedan då Det rinner lätt iväg med pengar när det ska trimmas, kör på steg 3 och magnetventilen
När det gäller etanol konverteringen så är det ju mumma Jag kommer dock inte köra på etanol framöver. Pga incidenten för någon vecka sedan då Det rinner lätt iväg med pengar när det ska trimmas, kör på steg 3 och magnetventilen
Jag är också sugen på att etanolkonvertera... Dock har jag ju problem med min motor som är svårlokaliserat. Funkar bra utan trim men med trim så verkar någon komponent inte hänga med Hur pass bra är autotech på att felsöka Volvomotorer?
Jag är också sugen på att etanolkonvertera... Dock har jag ju problem med min motor som är svårlokaliserat. Funkar bra utan trim men med trim så verkar någon komponent inte hänga med Hur pass bra är autotech på att felsöka Volvomotorer?
Jo dom är experter, så hör med dom Är en bit att åka dit, tyvärr. Annars hade man ju vart där så fort man hade problem
Jo dom är experter, så hör med dom Är en bit att åka dit, tyvärr. Annars hade man ju vart där så fort man hade problem
Ja kanske blir att åka en sväng, inte så kul att åka utan det minsta trim Trött på trimmare som inte har en susning när något strular som inte sätter felkod. "Öööhm, ja det skulle eventuellt kunna vara fel på..." Sånt kan man googla sig fram till. Tyvärr verkar vi bara ha sånna härikring Ska någon trimma min bil igen så ska det vara någon som kan montera ner den i bitar och montera ihop igen, annars får det vara.
Ja kanske blir att åka en sväng, inte så kul att åka utan det minsta trim Trött på trimmare som inte har en susning när något strular som inte sätter felkod. "Öööhm, ja det skulle eventuellt kunna vara fel på..." Sånt kan man googla sig fram till. Tyvärr verkar vi bara ha sånna härikring Ska någon trimma min bil igen så ska det vara någon som kan montera ner den i bitar och montera ihop igen, annars får det vara.
va vad det som hände då?..jo är sjukt sugen bara man får plats i dom så är allt frid å fröjd
va vad det som hände då?..jo är sjukt sugen bara man får plats i dom så är allt frid å fröjd
Först så gick den som en påse nötter sen ville den inte starta alls Hade precis tankat 10l E85 och resten BF98 (MF mapp), sen börja den spöka rejält efter en hårdare körning. Så dom tömde tanken så gjorde dom cylinderläckagetest. Tre stift var sprucken så det blev nya stift med, orsaken kunde inte Volvo svara på. Stiften var knappt ett år.
Jag vet inte om det kan vara etanolen, är inte så kunnig heller ^^ Men jag vill inte sätta mig i samma sits igen så inge mer sprit