2442
Sök

Hur breda däck och monteringställe i STHLM?

114 Inlägg
17 mars 2014
Trådstartare
Tjena alla!

Jag kör en Audi A6 C7 3.0 TFSI (Supercharged). Bilen har 20tums fälgar original audi med 8.5 tums breda fälgar, original däcken är pirelli pzero 255/35-20 och jag undrar om jag kan köpa 275/30-20 på 8.5 tums fälgar eller blir det fult? Ska beställa däck och vill gärna ha bredare däck för att det ser bättre ut! Undrar även om det finns någon bra monterare här i STHLM trakten som inte tar fantasipriser?

Någon som kan hjälpa mig? smile

1 777 Inlägg
17 mars 2014
Använder själv Intera. Grymt duktiga o seriösa.

498 Inlägg
17 mars 2014
Hör med Skanstulls Däck, vet dock inte vad dom tar för priser på såna hjul men skadar inte å fråga!
http://www.skanstullsdack.se/

Ja, sen som "ts007" sa så finns Intera, dessa gjorde ett bra jobb när jag lämnade in ett par fälgar för svarvning!

114 Inlägg
18 mars 2014
Trådstartare
ts007 skrev:

Har varit hos Intera två senaste gångerna, visst är dom duktiga men 1000kr / par för uppsättning är lite överdrivna priser, dvs 2000kr för 4 däck.

Markus1987 skrev:
Hör med Skanstulls Däck, vet dock inte vad dom tar för priser på såna hjul men skadar inte å fråga!

Ja, sen som "ts007" sa så finns Intera, dessa gjorde ett bra jobb när jag lämnade in ett par fälgar för svarvning!

Har du någon erfarenhet utav Skanstulls däck? Viktiga är att dom är försiktiga med fälgarna osv.

Tack för snabba svar! smile

498 Inlägg
18 mars 2014
onurxx skrev:
ts007 skrev:

Har varit hos Intera två senaste gångerna, visst är dom duktiga men 1000kr / par för uppsättning är lite överdrivna priser, dvs 2000kr för 4 däck.

Markus1987 skrev:

Har du någon erfarenhet utav Skanstulls däck? Viktiga är att dom är försiktiga med fälgarna osv.

Jadå dom var försiktiga faktiskt, jag hade ju även duktig stretch på mina däck vilket kan vara kämpigt för vissa men dom lyckades utan problem och inge skador eller så orsakades! Lämnade alltså in för påkrängning av däck på fälg! MEN, om jag får säga en mindre negativ sak så var den här "ägaren/chefen" hos Skanstull Däck väldigt dryg när jag var där första gången, noll koll på hur man agerar på ett vänligt sätt mot kund, iallafall mot mig var han dryg, men killen som hjälpte mig sen i verkstaden var riktigt schyst iallafall, nå yngre kille de!

114 Inlägg
18 mars 2014
Trådstartare
Markus1987 skrev:
onurxx skrev:
ts007 skrev:

Markus1987 skrev:

Jadå dom var försiktiga faktiskt, jag hade ju även duktig stretch på mina däck vilket kan vara kämpigt för vissa men dom lyckades utan problem och inge skador eller så orsakades! Lämnade alltså in för påkrängning av däck på fälg! MEN, om jag får säga en mindre negativ sak så var den här "ägaren/chefen" hos Skanstull Däck väldigt dryg när jag var där första gången, noll koll på hur man agerar på ett vänligt sätt mot kund, iallafall mot mig var han dryg, men killen som hjälpte mig sen i verkstaden var riktigt schyst iallafall, nå yngre kille de!

Låter bra! Ska kolla med dom vad dom vill ha för pris, har annars en kompis på VIANOR men ligger åt helvete i värsta fall haha.

1 777 Inlägg
18 mars 2014
Låter dyrt. Jag betalade 1000kr för alla 4 förra året. ( 20").

Sök